In de nieuwe campagne van YoungCapital staat opnieuw het mantra Work centraal en wordt meer dan alleen uitzendwerk gestimuleerd. Het is de vierde keer dat het Herc en het recruitmentmerk de handen ineenslaan.
In de snelle Trainspotting-achtige campagne zien we dat jongeren tegenwoordig op veel verschillende manieren geld verdienen. Van ‘gewoon’ uitzendwerk en het (door)verkopen van sneakers, tot NFT art-verkoop en andere side hustles. Het merk heeft als missie ‘alle jongeren aan het werk’ en claimt hiermee ‘werk’ in de breedste zin van het woord: Whatever Works, Work.
Deni Barisic, Head of Brand van YoungCapital: 'Samen met HERC hebben we altijd een scherp oog gehad voor wat er speelt onder jongeren. Nu zie je dat jongeren op heel veel verschillende manieren geld verdienen, ook buiten uitzendbureaus om. Lekker doen, vinden we. We geloven in het vermogen van jongeren om zelf keuzes te maken. Soms is dat een verkeerde, daarvan leer je en word je wijzer. Dát ze werken, dat is voor ons het allerbelangrijkst. En doen ze dat liever via een meer bekende weg, dan is YoungCapital er voor ze.'
Bijzonder aan de nieuwe campagne zijn de graphics van Ruffmercy, een animation director die onder andere heeft gewerkt met Disclosure, Nas en DJ Shadow.
Voor Margriet de Kroon, managing director van Herc was het de eerste campagne voor haar oud-werkgever; vorig jaar stapte zij over van YoungCapital naar het bureau. 'Ik heb jarenlang de campagnes gemaakt vanuit klantzijde, dit was de eerste keer van bureaukant. Ik voelde me nog half klant, half bureaudirecteur, dus dat was wel gek, maar ook te gek. Ik denk dat we echt een nieuwe stap hebben gecreëerd voor YoungCapital, met de mentaliteit van een marktleider, waarbij we ‘werk’ als categorie claimen. Maar wel met de jonge, brutale ziel van het merk.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!