Winnende concept voor interactieve outdoorcampagne ingezet voor Familiehuis Daniel den Hoed

Digitale mupi brengt voorbijgangers dichterbij kankerpatiënten.

Familiehuis Daniel den Hoed is een out-of-homecampagne begonnen om het belang te laten zien van de nabijheid van familie bij kankerpatiënten tijdens de behandeling.

Onderzoek wijst uit dat goede sociale steun van kankerpatiënten zorgt voor minder stress en meer motivatie tijdens de behandeling. In het Familiehuis vinden kankerpatiënten en familie daarom een tijdelijk thuis, dicht bij het ziekenhuis.

Dit principe is omgezet in de campagne. Op het digitale scherm is een patiënte te zien met wie het zichtbaar beter gaat naarmate een voorbijganger dichterbij haar komt.

Bij de ontwikkeling van de uiting is gebruik gemaakt van innovatieve technologie waarmee gedetecteerd wordt als iemand het scherm nadert of zich ervan verwijdert.

De campagne is bedacht en ontwikkeld door Nosuch Creative Agency en was een van de drie non-profitprojecten die wonnen in de Digital Creative Competition van Ocean Outdoor. Het leverde mediaruimte op voor buitenreclame, goed voor omgerekend 100 duizend euro.

Naast de mupi's wordt ook 'online' ingezet voor de campagne.  
 

Credits
 
Familiehuis Daniel den Hoed - Heidi Leeuwangh, Rachel Maréchal
Bureau - Nosuch Creative Agency
Creatie - Matthijs Haagsman
Creative Director – Maarten Reynen
Productie - Inscape* Video Agency
Regie - Naomi Brusselman
DOP - Richard Spierings
Edit OLV - Johannes de Jong
Grading - Koert van der Ploeg
Muziek & Sound - MassiveMusic
Executie DOOH - Ocean Outdoor
PR - Havana Orange

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie