Vanaf maandag is een nieuwe commercial van KPN op televisie te zien met in de hoofdrol 'ex-miljonair Hans', die we kennen uit de Telfort-reclames. Hans: 'Wie had dat gedacht? Van een privéstrandje naar all-inclusive met een bandje.'
Het gaat om een transitiecampagne die het publiek ervan moet overtuigen dat nu het budgetmerk Telfort niet meer bestaat, er bij KPN desondanks goede aanbiedingen te vinden zijn.
Afgelopen januari werd het opdoeken van het merk bekendgemaakt. De reacties van merkdeskundigen op dat nieuws waren niet eensluidend.
De Telfort-reclamereeks werd in 2011 bedacht door reclamebureau N=5. Hans maakte de afgelopen acht jaar furore als de door de crisis getroffen ex-miljonair. Hans, zijn vrouw en twee kinderen moesten financieel een forse stap terug doen. Geen dure huizen, luxe vakanties en uitbundige feesten meer. Maar Hans wist zijn financiële val een positieve draai te geven.
De campagnes vielen vaak in de prijzen. N=5 won een gouden en drie bronzen Effie’s, een Gouden Loeki, een Gouden Lamp, twee SAN Accents en een SAN Consistent.