Was het een makkelijke zomer voor de ijsjes-branche? Niet bepaald. Want veel OOH-verkooppunten kwamen door het cancelen van concerten, festivals en evenementen te vervallen. Maar dat mocht voor Ola de pret niet drukken, het besloot een poging te doen om twee grote Raket-doelgroepen met elkaar te verbinden, namelijk de oer-Hollandse liefhebbers van het levenslied en de urban doelgroep. En wel met het lied (of de ‘track’) ‘We gaan raket nu.’ (Bureau: Crocodile.) Is die poging geslaagd? Volgens Unilever, dat een lijstje van bereiksprestaties presenteert, alleszins. Dit is de ‘branded song’.
Waarom een liedje? Het brand-team van Ola zegt dat het op een positieve manier impact wilde maken. ‘Hierbij zijn we samen met het bureau, Crocodile, uitgegaan van de kracht van muziek. En van het gegeven dat iedereen in Nederland positieve (nostalgische) gedachten bij het Raket ijsje heeft.’
Door Gerard Joling en Poke samen in de studio te zetten ontstond er volgens Ola een uniek nummer. ‘We Gaan Raket Nu’, betekent vrij vertaald ‘We gaan er weer tegenaan!’ Ola: ‘Het nummer is ultiem zomers, positief en erg dansbaar. Dit nummer hebben beide artiesten als officiële track gereleased. En met hulp van Sony hebben we de song in alle relevante Spotify en Youtube playlists gekregen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!