War Child presenteert nieuwe campagne: ‘Bang voor monsters’ om opnieuw aandacht te vragen voor kinderen in oorlogs- en conflictgebieden om hen uiteindelijk de angsten weg te nemen zodat zij ook weer rustig kunnen slapen. In de commercial is het Chef’ Special die de zin ‘There's a monster under my bed’ zingt uit hun nummer Afraid of the Dark, het monster is in dit geval oorlog. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Wunderman Thompson, Amp.Amsterdam en Pink Rabbit.
Herkenning
De kinder-hulporganisatie zegt dat slapen in een oorlogsgebied niet altijd vanzelfsprekend is. Ze hebben echt soms ‘monsters onder het bed’ omdat de angst voor oorlog en geweld hen wakker houdt. Chris Sant, creative director bij Wunderman Thompson vertelt dat we ons dat in het veilige Nederland moeilijk voor kunnen stellen. ‘Maar ook kinderen hier hebben angsten. Dat gevoel zorgt voor herkenning. Er is natuurlijk wel een verschil tussen een fictief monster en echt oorlogsgeweld. We hopen op deze manier duidelijk te maken hoe belangrijk het werk van War Child is.’
Oorlogsmonster
Ernst Suur, directeur marketing & fundraising van War Child, meldt dat er 160 miljoen kinderen opgroeien in conflictgebieden. ‘Zij zijn doodsbang voor het monster dat oorlog heet. We weten dat één op de vijf kinderen die een oorlog meemaakt, daar last van houdt. Het zorgt voor onzichtbare littekens. Wij kunnen daar iets aan doen.’
Veerkracht versterken
War Child wil kinderen die opgroeien in oorlog een veilige plek bieden, waar ze door middel van creatieve activiteiten, sport en spel leren omgaan met de heftige ervaringen en angsten. ‘Ze krijgen structuur in hun leven en krijgen weer vertrouwen in zichzelf en in anderen. Op die proberen we de veerkracht die kinderen van nature al hebben te versterken, zodat ze beter kunnen omgaan met de omstandigheden waarin ze leven.’
De commercial
Toekomst
De hulporganisatie, die werkt in 17 landen, van Libanon tot Colombia, geeft aan dat de programma’s van War Child de kans verkleinen dat kinderen psychologische of sociale problemen krijgen als ze ouder worden, zodat ook zij kunnen bouwen aan een toekomst.
De campagne wordt uitgerold op tv, via de social kanalen, radio en middels digitale buitenreclame.
Lees ook: Campagne War Child: 'Laat Corona niet hun volgende oorlog zijn'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!