MediaMarkt start voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan een merkcampagne in alle dertien Europese landen waar het actief is. De campagne heeft diverse doelen, richt zich op consumenten en gebruikt de nieuwe pay-off Let's Go als 'verbindende schakel'.
Focus op consumenten
De elektronicaketen heeft een grote naamsbekendheid, weet ook MediaMarkt zelf. De nieuwe campagne wil duidelijk maken dat MediaMarkt geen doorsnee winkel is waar je een nieuwe televisie, hoofdtelefoon of smartphone bekijkt en eventueel koopt. '[..] Bij MediaMarkt kunnen ze (klanten, red.) producten aanraken, uitproberen en leren kennen, oftewel beleven in de ruimste zin van het woord. [..]', zegt Yannick de Bièvre, marketingdirecteur van MediaMarkt Benelux.
In de campagne-uitingen focust MediaMarkt zich op de promotie van producten en aanbiedingen, het demonstreren van klantgerichtheid en het bewegen van klanten via 'de emotionele lading.'
Let's Go
Over de pay-off Let's Go is ook nagedacht, verklaart De Bièvre. 'Let’s Go! is de verbindende schakel tussen alle marketingactiviteiten en vormt de paraplu voor alle interne en externe communicatie. Het verbindt daarmee ons merk, onze diensten en onze mensen met onze klanten, Let’s Go!'
Wunderman Thompson
De crossmediale merkcampagne start op 13 oktober in dertien Europese landen waaronder Nederland en België. De campagne verschijnt op de televisie, radio, out of home, sociale media, display en online video. Saatchi & Saatchi International en is de Benelux doorvertaald door Wunderman Thompson.
Bekijk hier het campagnefilmpje
Medewerkers centraal
In november start MediaMarkt ook een internationale employer branding campagne, eveneens via de Let's Go-pay-off. Met de campagne wil de elektronicaketen naar eigen zeggen duidelijk maken dat het medewerkersbestand divers en inclusief is, er veel verschillende functieprofielen zijn en dat MediaMarkt-personeel zich inzet om 'klanten mee te nemen in de bijzondere wereld van elektronica.'
Je klanten "ZE" noemen, aldus de marketing directeur gaat um denk ik niet echt worden.....
Toont niet echt van respect naar je klanten toe wanneer die over de drempel de winkel in stappen.