Volkswagen kondigt nieuwe merkpositionering aan met campagnevideo

Volkswagen en DentsuAchtung! spreken van een nieuw hoofdstuk in de zestien jaar durende samenwerking.

Afbeelding: Dentsu

Volkswagen lanceert een nieuwe campagnevideo die zijn gewijzigde merkpositionering inluidt. Om tot de nieuwe merkpositionering te komen, heeft Volkswagen samen met Dentsuachtung!, Branddoctors, MediaCom / Greenhouse en Flowresulting onderzoek gedaan naar waarom Nederlanders een auto van Volkswagen kopen. Daarnaast is onderzocht wat kopers en rijders bezighoudt en welke positie Volkswagen inneemt en kan innemen in het automotive landschap. Consumenten noemen de betrouwbaarheid van een Volkswagen-auto 'onbetaalbaar' maar verwachten anno 2022 meer dan een goed werkende auto, zo blijkt uit het onderzoek. 

De nieuwe campagnevideo speelt hierop in door de betrouwbaarheid uit te lichten. De boodschap: een Volkswagen is zo betrouwbaar dat je de auto aan je kinderen kunt toevertrouwen. De video is hieronder te bekijken. 

Merkpositionering op alle kanalen

Volkswagen voert de nieuwe merkpositionering op alle kanalen door, van zijn website en campagnes tot de dealerbeleving en after sales. 

Dentsuachtung! en Volkswagen werken momenteel ook aan een campagne voor de Nederlandse introductie van de ID. Buzz. Dit is een elektrisch busje voor gezinnen. Er komt ook een ID. Buzz Cargo voor zakelijke rijders. De auto komt in de herfst uit. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie