Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkswagen kondigt nieuwe merkpositionering aan met campagnevideo

Volkswagen en DentsuAchtung! spreken van een nieuw hoofdstuk in de zestien jaar durende samenwerking.
Dentsu volkswagen
© Afbeelding: Dentsu
Dentsu volkswagen
© Afbeelding: Dentsu

Volkswagen lanceert een nieuwe campagnevideo die zijn gewijzigde merkpositionering inluidt. Om tot de nieuwe merkpositionering te komen, heeft Volkswagen samen met Dentsuachtung!, Branddoctors, MediaCom / Greenhouse en Flowresulting onderzoek gedaan naar waarom Nederlanders een auto van Volkswagen kopen. Daarnaast is onderzocht wat kopers en rijders bezighoudt en welke positie Volkswagen inneemt en kan innemen in het automotive landschap. Consumenten noemen de betrouwbaarheid van een Volkswagen-auto 'onbetaalbaar' maar verwachten anno 2022 meer dan een goed werkende auto, zo blijkt uit het onderzoek. 

related partner content for mobile comes here

De nieuwe campagnevideo speelt hierop in door de betrouwbaarheid uit te lichten. De boodschap: een Volkswagen is zo betrouwbaar dat je de auto aan je kinderen kunt toevertrouwen. De video is hieronder te bekijken. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Merkpositionering op alle kanalen

Volkswagen voert de nieuwe merkpositionering op alle kanalen door, van zijn website en campagnes tot de dealerbeleving en after sales. 

Dentsuachtung! en Volkswagen werken momenteel ook aan een campagne voor de Nederlandse introductie van de ID. Buzz. Dit is een elektrisch busje voor gezinnen. Er komt ook een ID. Buzz Cargo voor zakelijke rijders. De auto komt in de herfst uit. 

Meer Volkswagen en dentsuAchtung!:

Verkoopt design dan wél elektrische auto’s?

Volkswagen zet way-to-zero-strategie kracht bij met speelgoedauto

KPN wil dat wifi het altijd doet

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in