Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen kijken te vaak op hun telefoon, Volkswagen komt met luisterverhaaltjes

Met een interactieve luisterapp wil het merk kinderen stimuleren om vaker naar buiten te kijken.

Volkswagen komt met een campagne genaamd ‘Snelweg Sprookjes’. Met een interactieve luisterapp wil het kinderen tussen de 4 en 11 jaar stimuleren om tijdens het autorijden vaker naar buiten te kijken.

related partner content for mobile comes here

Het automerk constateert dat jongeren tijdens het rijden vaker op hun scherm kijken dan naar buiten. Om hier een alternatief voor te bieden introduceert het merk de ‘Snelweg Sprookjes’-app. Deze gratis applicatie biedt interactieve luisterverhalen voor kinderen tussen de 4 en 11 jaar. Dit moet hun taalvaardigheden en het creatief denkvermogen stimuleren. De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met De Nationale Voorleesdagen. 

Raket
‘Door middel van de app stimuleren we de verbeeldingskracht van kinderen’, legt
Mervyn ten Dam, oprichter van Achtung! Mcgarrybowen, uit. Het bureau dat verantwoordelijk is voor de campagne. ‘We hebben objecten – zoals tunnels, viaducten, windmolens en tankstations - langs alle snelwegen in kaart  gebracht. Door middel van een story-engine worden deze objecten real-time verwerkt in de spookjes. Zo wordt een gewone tunnel zomaar een lanceerinstallatie voor een raket.’

De applicatie heeft vier interactieve verhalen die zijn geschreven door bekende kinderboekenschrijvers Joke van Leeuwen en Daan Remmerts de Vries. Ook is er een verhaal geschreven en ingesproken door Herman en Babette van Veen. 

De app is vanaf 17 januari, een week voor de start van de Nationale Voorleesdagen, te downloaden. 

Bijziendheid

Kinderen behoeden voor overmatig telefoongebruik lijkt trendy. Het bureau Achtung! Mcgarrybowen maakte voor Pearle een soortgelijke campagne. De opticien lanceerde een boek dat kinderen moest aansporen om vaker buiten te spelen. Urenlang naar een smartphone turen vergroot de kans op bijziendheid, liet Pearle weten.

Credits

Opdrachtgever: Volkswagen Nederland
Concept & Design: ACHTUNG! mcgarrybowen
Productie: Since ‘88 en Round Trip  
Development app: Robot Kittens  
Sound: Big Orange  
Illustraties: Mario Niveo  
PR: Glasnost

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in