Het Amsterdamse merk Veloretti verkoopt fietsen in 23 landen en begint nu een internationale online campagne. De video ziet er in eerste instantie uit als een typische bedrijfsvideo (veel slomo’s van fietsen en logo’s in beeld), maar de boodschap en de manier waarop die gecommuniceerd wordt zijn opvallend.
Volgens het fietsenmerk is het oorlog tussen fietsers en automobilisten in grote Europese steden. ‘Of het nou gaat over Parijs, Londen of Rome, overal lijden fietsers onder het geluid, de vervuiling en de gevaren van de vele auto’s op de weg’, aldus Veloretti.
Schrijven met een fiets
Vandaar de boodschap ‘F*CK CARS’. Dat zeggen ze niet hardop, maar met een fiets. Reclamebureau Anomaly sloot een fiets aan op een computer en hield de locatie van de fiets bij via GPS.
In de video zie je hoe een man op een knalgele fiets door Amsterdam rijdt. Zijn exacte route wordt bijgehouden en uitgeprint. Aan het eind van zijn 76,8 kilometer lange fietstocht zie je wat hij geschreven heeft.
De film is gemaakt door het creatieve duo dat zich ‘G-unit’ noemt: Guillaume Roukhomovsky en Gilles Suprin.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!