Van generatie op generatie, Bavaria brengt erfgoed aan de man in campagne

De campagne ‘Zo. Al 7 generaties’ vertelt over 300 brouwersfamilie. Een echte Swinkels krijgen we echter niet te zien.

De 'sleutel' wordt overgedragen
Swinkels Family Brewers

2019 is een groot jaar voor Bavaria, of Royal Swinkels Family Brewers moeten we eigenlijk zeggen. De brouwerij bestaat 300 jaar en ontving kortgeleden bezoek van Koningin Maxima. Het bedrijf mag het predicaat ‘Koninklijk’ voeren, nou ja, 'Royal' dus.

Het is niet voor het eerst dat Bavaria over het belang van de familie communiceert. Die boodschap wordt in de nieuwe campagne ‘Zo. Al 7 generaties’ nog nadrukkelijker voor het voetlicht gebracht. In door acteurs nagespeelde (en naar men mag aannemen licht geromantiseerde) sequenties, zien we (opgroeiende) leden van de familie Swinkels, die in het bedrijf werken. Het overhandigen van de ‘sleutel’ (een flesopener) in de commercial representeert de recente troonwissel. Peer Swinkels nam het directievoorzitterschap over van zijn neef Jan-Renier.

Waarom de familie zelf niet optreedt in de commercial? Rinske van den Bos, woordvoerder bij de brouwer: 'De Swinkels' zijn brouwers, geen acteurs, maar bij 40 seconden zie je de Swinkelsen wel staan met een biertje in de hand. We zien bijvoorbeeld Marc, Lambert,  Anke, Broos en Veronique.'

'Reclame-Peer' en echte Peer Swinkels
'Reclame-Peer' en echte Peer Swinkels Swinkels Family Brewers

Spelen tussen de kratten

Florent Renders, Marketing Manager Bavaria bij Royal Swinkels Family Brewers, licht de keuze voor het campagnethema nog eens toe: ‘Men groeide met de brouwerij op. Ze speelden als kind tussen de kratten of verdienden bij in de nachtdienst, werkten als heftruckchauffeur, om uiteindelijk te kiezen voor een vaste rol in de brouwerij als brouwmeester of in de mouterij. Veel mensen kennen het verhaal van onze brouwerij nog niet. Nu is het juiste moment om dit verhaal te vertellen, in het jaar van ons 300-jarig jubileum.’

Dit is de commercial:

AL 7 GENERATIES BAVARIA

Lokale campagne

De ‘Zo. Al 7 generaties’-campagne start deze week op tv, online en in de bioscoop. Daarnaast wordt de campagne ook groots ingezet in de thuisregio van het biermerk. Renders: ‘De Brabantse campagne bestaat onder andere uit online video’s, een social media campagne, bioscoopreclame en verschillende achtergrondverhalen in de regionale media.’

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Cees Horsten
Bij bavaria beweren ze het stokje (felsopener) al 7 generaties(300 jaar ) door te geven. DE kroonkurk bestaat pas 150 jaar. Hoe zit dit??
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie