Audi Nederland lanceert campagne voor de nieuwe Audi A3 Sportback. Volgens het automerk is er niet één specifieke Audi-rijder en daarom heeft Audi Valerio Zeno en Shelly Sterk gevraagd om apart van elkaar een social commercial te regisseren. Beide regisseurs spelen zelf ook de hoofdrol in de eigen video. Het resultaat is twee verschillende creaties om de nieuwe auto te promoten. De campagne, waar de making of-video’s een primair onderdeel van zijn, is ontwikkeld door MediaCom en Towel.
Geen traditionele autoreclame
Priscilla Angelier, senior digital campaigning marketeer bij Audi Nederland over het doorbreken van traditie en de keuze voor de influencers: ‘De insteek was om het concept van de traditionele autoreclame een keer te doorbreken. Iedereen kent de standaardbeelden van een auto rijdend door een mooi berglandschap. MediaCom kwam met het idee om de regie van de commercials uit handen te geven aan twee uitgesproken persoonlijkheden met passie voor het merk Audi. Door hen de vrijheid te geven zijn er twee uiteenlopende commercials ontstaan waarmee we verschillende doelgroepen bereiken.’
Commercial geregisseerd door Shelly Sterk
Commercial geregisseerd door Valerio Zeno
Making of by Shelly Sterk
Making of by Valerio Zeno
Beleving
‘Door voor een documentaire-stijl te kiezen en Valerio en Shelly zélf de regie te geven, ga je als kijker écht mee in hun beleving, zegt Geert Doek, executive producer van Towel. ‘De making of is meestal secundair aan de commercial, maar in dit geval hebben we het juist omgedraaid.’
Verschillende benaderingen
Beide regisseurs tonen een verschillende stijl. Zo ging Valerio voor meer een visuele opzet met de focus op het exterieur. Shelly koos juist voor een verhalende insteek en richt zich in haar benadering meer op het interieur.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!