Luchtvaarmaatschappij Turkish Airlines bestaat 85 jaar en viert zijn verjaardag met nieuwe uniformen. Met de campagne wil de airline niet alleen de nieuwe pakjes promoten, maar ook Istanbul als wereldwijde hub op de kaart zetten.
Istanbul New Airport is de nieuwe thuisbasis van Turkish Airlines. Met deze nieuwe luchthaven kan de airline meer passagiers vervoeren, omdat het vaker en op meer bestemmingen kan vliegen. De nieuwe uniformen van Turkisch Airlines zijn tijdens de opening van het vliegveld vorig jaar gelanceerd.
Consistente merkuitstraling
Turkish Airlines begon in 2006 met het ontwerpen van de kostuums. De organisatie heeft zich laten inspireren door de Turkse vlag. De pakjes zijn grijs met rood, ontworpen door Ettore Bilotta. Ook de accessoires – hoedje, sjaal, handschoenen, riem, tas en schoenen – hebben deze kleuren. Omdat de luchtvaartmaatschappij op meer bestemmingen gaat vliegen, zijn de uniformen ook praktisch; het zit comfortabel tijdens een lange vlucht en prettig draagbaar in verschillende klimaten.
Een opvallende verandering is dat alle medewerkers– van het grondpersoneel tot de cockpit – dezelfde uniformen dragen. Zo wil de luchtvaartmaatschappij een consistente merkuitstraling realiseren.
Iconische plekken
Turkisch Airlines presenteert zijn nieuwe uniformen aan de wereld middels een fotoserie, gemaakt door fotograaf Miles Aldridge in samenwerking met bureau Anomaly. De kiekjes zijn geschoten op iconische plekken van Istanbul, zoals in de straten van Balat, de nieuwe luchthaven van Istanbul, bij de Bosporus en de Spice Bazaar. 'Het doel van de campagne niet alleen om de nieuwe uniformen te introduceren, maar ook om de thuisbasis van Turkish Airlines, Istanbul, als stad met cultuur, geschiedenis en gastronomie te tonen', aldus Engin Celikbas, CEO en partner van Anomaly Amsterdam.
De campagne wordt uitgerold in Londen, Parijs, New York, Hong Kong en op grote luchthavens in de wereld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!