Toto heeft de Loden Leeuw in de wacht gesleept, de prijs voor de meest irritante reclame. Het kreeg 57,3 procent van de stemmen. De andere twee genomineerden waren Lidl en Plameco.
Cmo Arno de Jong van Nederlandse Loterij, waaronder Toto valt, kreeg de prijs uitgereikt uit handen van Antoinette Hertsenberg van Radar. Hij liet zien hoe je een waardig en sportief winnaar kan zijn, en zegde toe in komende commercial de mogelijke irritatiefactor nog eens onder de loep te nemen. 'Daar gaan we goed naar kijken. We willen nooit mensen irriteren, dat is niet onze bedoeling.'
Irritante oud-voetballers
Het kwartet Kieft, Swart, Sneijder en Van der Meijde won de prijs voor hun reclame voor online casino BetCity. Sinds 30 juni 2022 mogen er geen oud-voetballers of andere bekende Nederlanders meer worden ingezet voor gokreclames. Het verbod moet gokverslaving onder jongeren en kwetsbare mensen tegengaan. Inmiddels zijn de oud-voetballers in de nieuwe BetCity reclame vervangen door ‘superfans’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!