De Belgische supermarkt Delhaize lanceert ‘Junk Fruit’, stukjes fruit voor elk moment van de dag. Met deze actie, opgericht in samenwerking met TBWA, wil de supermarkt fruit eten stimuleren.
Tovergroenten
Delhaize wil Belgen helpen met gezonde keuzes maken. Eerder kwam de retailer met ‘tovergroenten’. Het doel van deze campagne was het idee uit de wereld helpen dat groenten niet lekker zijn. Groenten kregen een andere naam; wortels werden bijvoorbeeld omgetoverd tot ‘oranje raketten’. In de nieuwe campagne gaat Delhaize op een soortgelijke manier aan de slag om fruit te promoten.
Doosje 'Filefruit'
In elke vestiging komt een ‘Junk Fruit-afdeling’, waar fruit wordt gepositioneerd als een alternatief voor junkfood. Elk fruitsoort krijgt een nieuwe naam die verwijst naar een moment waarop je snel naar ongezond voedsel zou grijpen. Zo zijn er ‘Bingebessen’, een pot blauwe bessen voor tijdens het bingewatchen. En ‘Filefruit’, een bakje vers fruit voor filerijders.
Navigatie-app
Delhaize werkt voor deze campagne samen met de navigatie-app Waze, die in real-time rekening houdt met verkeerssituaties. Gebruikers die in de file staan krijgen de tip om een doosje Filefruit bij de dichtstbijzijnde Delhaize te halen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!