Sumsub vraagt aandacht voor mensen die ten onrechte buitengesloten worden van digitale diensten

Een bewustmakingscampagne vraagt aandacht voor het isolement van 627 miljoen mensen wereldwijd.

Afbeelding: aangeleverd

Zeker 627 miljoen mensen op de wereld worden ten onrechte buitengesloten van financiële diensten, onderwijs, gezondheidszorg en werkgelegenheidsplatforms. Dat stelt online verificatieplatform Sumsub. Volgens het bedrijf ondervinden mensen last van zaken als digitale ongeletterdheid, hun land van herkomst en problemen met identificatiedocumenten. Een wereldwijde bewustwordingscampagne, gecreëerd door het Amsterdamse bureau Cloudfactory, moet dit probleem beter op de kaart zetten.

Eenzame ijsschots

Dat op de kaart zetten nemen Sumsub en Cloudfactory vrij letterlijk. De campagne draait om Greenflag, een fictief land dat als een enorme ijsschots in de zee dobbert. Wie een nadere blik op de ijsschots werpt, ziet dat het een server is die digitale infrastructuur overeind houdt. Die eenzame ijsschots moet 'op krachtige wijze het isolement en de ontkoppeling illustreren die worden gevoeld door de 627 miljoen mensen die zijn buitengesloten van essentiële digitale diensten.'

Bedrijven worden door de opmars van AI-gestuurde fraudedreigingen steeds risicomijdender, claimt Sumsub. Dat helpt mensen zonder digitale toegang niet bij het verkrijgen van toegang tot de online economie. Daarom start Sumsub een bewustwordingscampagne. Een website bij de film informeert bedrijven onder andere via een whitepaper 'over hoe ze inclusiever kunnen zijn in hun verificatieprocessen'. Sumsub gaat Greenflag ook onder de aandacht brengen op wereldwijde techevenementen en 'mondiale B2B-doelgroepen'.

De campagnevideo is hieronder te bekijken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie