Restaurants mogen weer gasten ontvangen in de anderhalve meter samenleving en daarom introduceert Subway ‘The ’Friendlong’; een limited edition sandwich van 1,5 meter lang. De sandwich is onderdeel van de nieuwe campagne die is ontwikkeld door Achtung!. Volgens de Quick Service Restaurantketen moet het lange broodje ervoor zorgen dat het weerzien met vrienden memorabel wordt terwijl de anderhalve meter afstand gehandhaafd blijft. De campagne is de eerste die voortkomt uit een nieuwe samenwerking tussen het merk en Achtung!
De 'Friendlong’-campagne wordt outdoor gelanceerd. Volgens bureau Achtung! is outdoor het het enige medium waar een broodje van 1,5 meter in zijn geheel op past. Achtung! voegt daaraan toe dat er voor Instagram content ontwikkeld is waarin bekende vloggers en influencers hun ‘long awaited reunions’ tonen: ‘Er wordt groots uitgepakt met een serie video's waarmee de kijker de fun van de Friendlong van dichtbij meemaakt.’
Nieuwe merk- en contentstrategie
Volgens Annelies Poelsema, marketing manager Subway Nederland & Denemarken Subway hebben de restaurantketen en het bureau afgelopen maanden samengewerkt aan een nieuwe merkstrategie: ‘Subway koos in december voor Achtung! als nieuwe lead agency voor Nederland en Scandinavië. Na de uitwerking van de merkstrategie is de volgende stap de lokale uitwerking van de positionering. Maar precies op het moment dat we hiermee live wilden gaan drong Covid-19 Europa binnen. Nu kiezen we voor een spraakmakende come-backcampagne om onze gasten een unieke ervaring te bieden.’
Sven Vening, managing director bij Achtung! wil daarnaast laten weten dat er nog meer verwacht mag worden van de samenwerking tussen de twee partijen: ‘Iedereen kent Subway, aan ons de schone taak om het merk weer goed op de kaart te zetten. Daarvoor is er een nieuwe merk- en contentstrategie ontwikkeld waaruit dit jaar nog vele campagnes zullen voortvloeien.’
PR en employer branding
Naast de nieuwe samenwerking met Achtung! maakte de internationale fastfoodketen onlangs bekend ook samen te gaan werken met bureau the Gardeners. Zij gaan de PR en employer branding regelen voor Subway. Het restaurantmerk verwacht dat nu alles weer open gaat en de economie aantrekt, er weer veel personeel gevonden moeten worden. Aan the Gardeners de vraag om met een opvallende activatiecampagne Subway neer te zetten als dé werkgever voor jongvolwassenen (18-34 jaar).
Lees ook: Subway kiest voor the Gardeners
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!