De Volkswagen-campagne Snelweg Sprookjes is een van de grote winnaars bij Eurobest, het festival voor de Europese creatieve sector. Vandaag werd in Londen bekend gemaakt dat het twee Grand Prix’ heeft gewonnen, de belangrijkste prijs van Eurobest. Eerder deze week werd de campagne al gelauwerd met drie keer goud, een zilveren en een bronzen medaille.
Naast Snelweg Sprookjes was de enige andere Nederlandse prijswinnaar WPP/VBAT Amsterdam dat in de categorie Design brons won met Amsteldok - a WPP Campus.
Creatief denkvermogen
Snelweg Sprookjes is een app met luisterverhalen voor in de auto voor kinderen van 4 tot 11 jaar. Deze campagne, tot stand gekomen in samenwerking met De Nationale Voorleesdagen, stimuleert taalvaardigheden en het creatief denkvermogen. Objecten langs de Nederlandse snelwegen, zoals tunnels, viaducten, windmolens en tankstations, zijn in kaart gebracht en worden real-time verwerkt in de spookjes. Zo wordt een tunnel in Snelweg Sprookjes zomaar een lanceerinstallatie voor een raket.
Multidisciplinair
Snelweg Sprookjes is gemaakt met een multidisciplinair team waarin technologie en data net zo belangrijk waren als storytelling en (sound) design. De bureaus Achtung!mcgarrybowen en Isobar zijn beid onderdeel van het Dentsu Aegis Network Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!