Renault lanceert Laad Me-campagne met een gelijknamig lied van van singer- en songwriter Mariëlle Flens. Met de nieuwe roadtrip-commercial wil het automerk duidelijk maken dat elektrisch rijden gepaard gaat met een gevoel van vrijheid. In de campagnevideo gaan een moeder en dochter samen on tour. De campagne is ontwikkeld door Publicis Groupe.
Renault, dat claimt marktleider en pionier te zijn op het gebied van elektrisch rijden, breidt dit jaar het aanbod uit met verschillende 100% elektrische en plug-in Hybrid modellen. Met de nieuwe campagne en het lied van Flens wil het merk inzetten op beleving en verwacht het vragen te beantwoorden die nog spelen rondom elektrisch rijden. Flens, een opkomend artiest bekend van The Voice Of Holland, moet met haar stijl een nieuwe generatie autorijders aanspreken.
Spotify, Youtube en radiozenders
Laad Me is onder andere te beluisteren op Spotify en wordt aangeboden bij de verschillende radiostations. Naast de tv-commercial komt het nummer terug in verschillende campagnematerialen waaronder een radiocommercial, online video’s op social media en op YouTube.
'Emotionele snaar raken'
Hubert Frederix, head of marketing communication bij Renault Nederland zegt over de campagne: ‘Het beeld dat elektrisch rijden de toekomst is, begint steeds meer in te dalen bij Nederlandse autorijders. Echter, elektrisch rijden is geen toekomstmuziek. Nu al kunnen autorijders genieten van de vrijheid die elektrisch rijden te bieden heeft. Met deze campagne willen wij het gevoel van vrijheid overbrengen.’
Katelijn van Lieshout, business director creative bij Publicis Groupe Nederland vervolgt: ‘Met deze campagne weten we in plaats van rationeel overtuigen met feiten over elektrisch rijden, de emotionele snaar te raken. Elektrisch rijden is ook een mindset en geeft een ander gevoel. Emotie komt het beste tot zijn recht met muziek, zo is het Laad Me-concept geboren.’
Lees ook: In Nederland op vakantie naar Schotland in 'mancave' The Famous Grouse House
Lees ook: Publicis Groupe ziet zware dip in Europa in tweede kwartaal
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!