De sportzomer is in volle gang maar het grootste toernooi moet nog beginnen: de Olympische Spelen van 2024. Wat biedt dit toernooi aan kansen voor jouw merk? Ga ook voor goud en scoor deze zomer!
Op 26 juli barst het spektakel los in Parijs en gaat de 33e editie van de Olympische Spelen van start. 323 sporten, 306 onderdelen en een record aantal medailles voor Nederland. Althans: dat is de voorspelling. Databureau Gracenote voorspelt 41 medailles voor Oranje, waarvan 13 gouden. Het huidige record voor Nederland staat op 36 medailles (Tokio 2021). Kanshebbers op goud zijn onder andere Femke Bol, Harrie Lavreysen en de hockeydames en -heren.
Iedereen kijkt
Met zoveel kans op succes kan het niet anders dan dat men massaal voor de buis kruipt. Meer dan de helft van de Nederlanders (57%) gaf voor de start van de sportzomer aan naar de Olympische Spelen te gaan kijken. Een miljoenenbereik ligt dus binnen handbereik, want iedereen kijkt.
Zelfs als het 's nachts is, of juist in de ochtend. Zo zagen tijdens de Olympische Spelen in Tokio in 2021, op een vrijdagochtend, maar liefst 1,4 miljoen mensen hoe de Nederlandse hockeydames goud wonnen in de finale. Kun je nagaan wat het met de kijkcijfers doet nu de Olympische Spelen in onze tijdzone plaatsvinden en dergelijke wedstrijden 's avonds te zien zijn!
Alles bij de publieke omroep
Je volgt de Olympische Spelen natuurlijk bij de NPO. De gehele dag zendt NPO 1 uit vanuit Parijs, en 's avonds om 22.30 uur zie je NOS Studio Parijs. Vanuit Parc La Villette ontvangt Dione de Graaff iedere avond atleten, coaches, analisten én gasten van buiten de sportwereld. Er wordt teruggekeken op de afgelopen uren en vooruitgeblikt op wat er de volgende dag komen gaat. Op NPO Radio 1 krijg je met 13 uur per dag een flinke dosis sport via RadiOlympia. Alles van de Nederlandse sporters wordt op de voet gevolgd.
Daarom wil jij adverteren rondom sport
Dat een miljoenenpubliek binnen handbereik ligt, dat wist je al. Maar wist je dat adverteren rondom sport ook je naamsbekendheid kan vergroten, je imago een boost kan geven of de koopintentie kan verhogen? Als je meer wil weten over hoe je optimaal gebruik kunt maken van de kansen die sportevenementen bieden voor jouw campagne, download dan ons whitepaper 'presteren met sport'. Zo krijg je ook direct handvatten hoe je met je creatie het meeste uit je campagne kunt halen.
Inkoopmogelijkheden Olympische spelen
De inkoop voor juli en augustus is inmiddels vrijgegeven en er is nog ruimte rondom de Spelen. We hebben de inkoopopties van deze sportzomer op deze pagina staan. Natuurlijk kun je ook altijd de andere inkoopmogelijkheden bekijken of contact opnemen met je accountmanager. Wij denken dagelijks mee met onze klanten en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. We zetten onze kennis graag voor je in en gaan samen op zoek naar de mooiste kansen.
Ga voor goud deze zomer
Laat de Olympische Spelen maar beginnen, laat het Oranje succes maar komen en dat we in augustus maar een mooie balans kunnen opmaken qua medailles. Zien en/of horen we jouw campagne ook deze zomer? Scoren met Oranje, dat doe je bij Ster.
We dromen eerst nog even weg bij de successen van eerdere edities...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!