Bloed geven gaat over zoveel meer dan bloed geven alléén, wil Sanquin laten zien in de nieuwe campagne die sinds deze week loopt. Neem het voorbeeld van de jonge moeder Eda, die in de schaduw van een onverbiddelijke ziekte vecht voor kostbare momenten met haar jonge zoontje Elias. Elke drie weken een bloedtransfusie geeft haar een levenslijn naar steeds weer wat toekomst.
'Achter elke bloeddonatie schuilen verhalen van échte mensen die donorbloed nodig hebben. Verhalen over hoop, een tweede kans op het leven, of zicht houden op een toekomst', legt brandmanager Yvonne Mulder uit. In de nieuwe campagne wil Sanquin deze verhalen uit de anonimiteit halen. De kern van de campagne - die als doelstelling heeft om vele nieuwe bloeddonors te werven - bestaat uit drie korte films.
True Ideas ontwikkelde de campagne. 'Met een goed uitgedachte lichttransitie van donker naar licht ondersteunen we de verhalen die zwaar beginnen en hoopvol eindigen. Met de minimalistische opzet willen we de mensen kwetsbaar - maar tegelijkertijd in hun kracht - portretteren', zegt creative Rob Hamerlinck.
De campagne loopt online, op de radio en in outdoor.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!