240 juryleden verdeeld over 12 jury's bekeken 285 in 12 verschillende categoriën ingezonden campagnes en cases over 2022. Het resultaat? 114 nominaties.
Hardlopers
Bij de adverteerders staken Bavaria (4 nominaties) en Samsung, G-Star Raw, Jumbo, McDonald's en Heineken (ieder 3 nominaties) boven het maaiveld uit.
Bij de bureaus waren het TBWA\Neboko (9 nominaties), Fama Volat (8), Fitzroy (7) en Dentsu Creative (6) die bovengemiddeld scoorden. In totaal zijn 55 verschillende bureaus dit jaar verantwoordelijk voor de genomineerde cases.
Tweede ronde
De tweede juryronde; de Accent jurering zal plaatsvinden tussen 11 t/m 21 april 2023 in Zuidas-hotspot Circl (ABN Amro). Daar zullen genomineerde adverteerders en hun bureaus hun case presenteren aan de twaalf verschillende jury’s. Meer informatie over timings hier.
De complete lijst met 114 nominaties is hier te vinden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!