In aanloop naar de US Open – die over drie weken van start gaat – heeft pastamerk Barilla een nieuwe campagne met ambassadeur Roger Federer gelanceerd. In de campagne wordt teruggegrepen naar een moment van vijf jaar jaar geleden. Tijdens de persconferentie van de US Open 2017 werd Federer uitgedaagd door Zizou, een fan en ambitieus tennistalent. Hij vroeg of Roger kon blijven spelen tot hij oud genoeg zou zijn om tegen hem te spelen als het zover was. Federer gaf hem zijn woord, en de video ging viral. Vijf jaar later verrast de toptennisser Zizou met de wedstrijd van zijn leven.
Het was volgens de makers geen gemakkelijke taak om Zizou zonder zijn medeweten helemaal naar Zürich, Zwitserland, te vliegen, maar met de hulp van zijn familie en coach lukte het. Omdat het moment er in een keer op moest staan, was er geen ruimte voor fouten. Zizou wist niet dat hij Federer zou ontmoeten tot het moment zelf.
Boomerang by Publicis bedacht de campagne voor Barilla. Creative director Dio Santos toont zich tevreden over het resultaat. ‘Zizous reactie op het zien van Federer was zo hartverwarmend en overweldigender dan verwacht.’
Hoewel de link tussen Barilla en tennis niet overduidelijk is, doet CMO Gianluca Di Tonda een poging het uit te leggen. ‘Bij Barilla houden we van het menselijke aspect en de waarden van sport, en we hebben altijd geprobeerd om deze te integreren in onze manier van zakendoen en het ontwikkelen van producten.’ De pay-off van Barilla is A Sign of Love.
De volledige film is beschikbaar op YouTube en teasers van de film worden via sociale media in Europa en de VS ingezet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!