Rijstmerk Lassie claimt altijd de oplossing te hebben voor het avondeten


De nieuwe Lassie-campagne, ontwikkeld door reclamebureau Epidemie, laat volgens het rijstmerk een dwarsdoorsnede van Nederland zien. In de commercial stelt het rijstmerk dat honderdduizenden Nederlanders dagelijks worstelen met het probleem wat voor een avondeten er geserveerd moet worden. Lassie wil duidelijk maken dat de producten van het merk altijd een oplossing zijn, zonder teveel gedoe.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOnderscheiden van concurrentie
Over de nieuwe campagne zegt Lassie dat het de volgende stap is in de geschiedenis van het merk. Het bedrijf uit Wormer maakt duidelijk dat het een rijk assortiment vol rijst- en graanproducten te bieden heeft voor een gevarieerd maaltijd aanbod. Het bedrijf geeft aan dat het meer dan vijfhonderd recepten beschikbaar heeft waarmee iedereen een gezonde maaltijd op het bord kan toveren. De campagne moet het bewijs zijn dat het rijstmerk zich onderscheidt van de concurrente. Lassie verwacht dat ‘echte’ consument zich herkent in de campagne.

Lassie wil helpen
Michiel Klein Schiphorst, creatief directeur van Epidemie: ‘Iedereen heeft wel een paar keer per week geen idee wat te moeten eten. Mensen kiezen dan ook vaak voor het bekende. Terwijl er zoveel eenvoudige, lekkere en gezonde maaltijden te maken zijn. Lassie wil daarbij helpen. Onze tv-commercial laat dat zien. Leuk om te weten: in onze soundtrack van de commercial spelen keukengerei als bestek en pannen de hoofdrol.'

In een handomdraai
Als bewijs voor Lassie's 'koken zonder gedoe' toont het zijn nieuwe Couscous, Quinoa & Bulgur kant-en-klaar producten. Dit is een ideaal aanbod volgens het merk om in een handomdraai snel een salade voor te schotelen als er weinig tijd of zin is. De introductie van de nieuwe varianten is onderdeel van de campagne.
De campagne wordt uitgerold op TV en online en loopt door tot het einde van het jaar.

Credits:
Opdrachtgever: Lassie Nederland
Verantwoordelijk bij klant: Paul Stam, Lilian Struiksma
Bureau: Epidemie
Productiemaatschappij: Fast Forward Amsterdam
Soundtrack & sound design: SMP Amsterdam
Media: Abovo Media

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid