Rijstmerk Lassie claimt altijd de oplossing te hebben voor het avondeten 

Nieuwe campagne moet duidelijk maken dat het aanbod van het merk gezond, snel en zonder gedoe is voor de doorsnee Nederlander.

Rijstmerk Lassie claimt altijd de oplossing te hebben voor het avondeten 
Epidemie

De nieuwe Lassie-campagne, ontwikkeld door reclamebureau Epidemie, laat volgens het rijstmerk een dwarsdoorsnede van Nederland zien. In de commercial stelt het rijstmerk dat honderdduizenden Nederlanders dagelijks worstelen met het probleem wat voor een avondeten er geserveerd moet worden. Lassie wil duidelijk maken dat de producten van het merk altijd een oplossing zijn, zonder teveel gedoe. 

Rijstmerk Lassie claimt altijd de oplossing te hebben voor het avondeten 

Onderscheiden van concurrentie

Over de nieuwe campagne zegt Lassie dat het de volgende stap is in de geschiedenis van het merk. Het bedrijf uit Wormer maakt duidelijk dat het een rijk assortiment vol rijst- en graanproducten te bieden heeft voor een gevarieerd maaltijd aanbod. Het bedrijf geeft aan dat het meer dan vijfhonderd recepten beschikbaar heeft waarmee iedereen een gezonde maaltijd op het bord kan toveren. De campagne moet het bewijs zijn dat het rijstmerk zich onderscheidt van de concurrente. Lassie verwacht dat ‘echte’ consument zich herkent in de campagne.

Lassie - Het avondeten
Lassie - Het avondeten Epidemie

Lassie wil helpen

Michiel Klein Schiphorst, creatief directeur van Epidemie: ‘Iedereen heeft wel een paar keer per week geen idee wat te moeten eten. Mensen kiezen dan ook vaak voor het bekende. Terwijl er zoveel eenvoudige, lekkere en gezonde maaltijden te maken zijn. Lassie wil daarbij helpen. Onze tv-commercial laat dat zien. Leuk om te weten: in onze soundtrack van de commercial spelen keukengerei als bestek en pannen de hoofdrol.'

Lassie - Altijd Goed
Lassie - Altijd Goed Epidemie

In een handomdraai

Als bewijs voor Lassie's 'koken zonder gedoe' toont het zijn nieuwe Couscous, Quinoa & Bulgur kant-en-klaar producten. Dit is een ideaal aanbod volgens het merk om in een handomdraai snel een salade voor te schotelen als er weinig tijd of zin is. De introductie van de nieuwe varianten is onderdeel van de campagne. 

De campagne wordt uitgerold op TV en online en loopt door tot het einde van het jaar.

Lassie - Lekker
Lassie - Lekker Epidemie

Credits:

Opdrachtgever: Lassie Nederland

Verantwoordelijk bij klant: Paul Stam, Lilian Struiksma

Bureau: Epidemie

Productiemaatschappij: Fast Forward Amsterdam

Soundtrack & sound design: SMP Amsterdam

Media: Abovo Media

Lassie - Weinig tijd
Lassie - Weinig tijd Epidemie

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie