Reebok breekt volledig met oude campagnestrategie, dit is het resultaat

Het merk wil af van zijn sportieve imago en mikt met vernieuwd concept op generatie Z.

Reebok gooit het met deze campagne over een volledig andere boeg. Het merk zegt zijn sportcommercials vaarwel en komt met een uitgekiende aanpak om twentysomethings te bereiken. Het resultaat: een mysterieus reclamespotje gemaakt door Venables Bell & Partners.

De organisatie draaide vorig jaar nog verlies, maar hoopt met een nieuwe aanpak zichzelf weer op de kaart te zetten bij generatie Z. Deze groep heeft geld te besteden is te jong om de beginjaren van het merk te kunnen herinneren, verklaart Reebok. Om hen te bereiken lanceert het merk binnenkort een vernieuwde website en Reebok neemt twee nieuwe bureaus onder de arm: Mediacom (mediaplanning) en Deutsch (creatie). Deutsch neemt vanaf 2020 het stokje over van Venables Bell & Partners.

Horror

De campagne is anders dan we gewend zijn van Reebok. In voorgaande commercials zette Reebok zichzelf neer als fitnessmerk, dit spotje heeft meer weg van een modereclame. Op deze manier hoopt Reebok zich te onderscheiden van zijn grote concurrenten Nike en Puma. De video begint met een potje straatvoetbal. De scène oogt duister. Zodra de spelers willen scoren, duikt er een mysterieus meisje op. Zij neemt een horrorachtige houding aan. Er volgt een bizarre situatie en enkele seconden later begint iedereen op een rare manier te dansen.

Campagne

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Hans Vermeulen
Straatvoetbal?

Nieuwsgierig of dit Reebok gaat redden...
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie