Overslaan en naar de inhoud gaan

Ranja is terug met kleurrijke campagne: ‘Ranja. Daar word je vrolijk vanja'

Het limonademerk wil met commercial die om onbezonnen genieten draait weer kleur geven aan categorie die steeds functioneler wordt.
Ranja is terug met kleurrijke campagne: ‘Ranja. Daar word je vrolijk vanja.
Ranja is terug met kleurrijke campagne: ‘Ranja. Daar word je vrolijk vanja.
© Alfred International
Ranja is terug met kleurrijke campagne: ‘Ranja. Daar word je vrolijk vanja.
Ranja is terug met kleurrijke campagne: ‘Ranja. Daar word je vrolijk vanja.
© Alfred International

Ranja is terug en lanceert een nieuwe campagne met de slogan: ‘Ranja. Daar word je vrolijk vanja!’. Gekoppeld aan de commercial presenteert het limonade-merk ook een interactieve augmented reality-game waarmee de siroopmaker mensen wat vrolijkheid wil brengen voor thuis. Met de campagne, die om onbezorgd genieten draait, wil het Vrumona-merk weer kleur geven aan een categorie die volgens Ranja steeds functioneler wordt. De commercial toont een meisje dat na het drinken van Ranja Fruitmix een duik neemt op een 'slip ‘n slide.' De waterbaan voert haar mee door een kleurrijke wereld waar niets genieten in de weg staat.

related partner content for mobile comes here

Smaak als vertrekpunt

Ranja, dat dit jaar haar honderdste verjaardag viert, zou sinds 2015 een geheel nieuwe receptuur hebben. Roderick van den Brink van Ranja zegt dat Ranja het antwoord is op een voor ouders bekend dilemma. ‘Kinderen willen vooral iets lekkers drinken. Lekker betekent alleen vaak ook: tjokvol suiker. De alternatieven zitten dan weer vol met kunstmatige ingrediënten. Daarom is Ranja ontwikkeld met smaak als vertrekpunt, maar dan op een manier die helemaal aansluit bij de behoeften van vandaag. We maken Ranja met natuurlijke ingrediënten en in Ranja Fruitmix zitten bijna 30% minder calorieën dan in vergelijkbare dranken. Kinderen blij, ouders ook.’ 

Bekijk de kleurrijke commercial

Ranja. Daar word je vrolijk vanja!

Thuis de Ranja-wereld induiken

De bijbehorende augmented reality-applicatie is in de vorm van een game. Hiermee zouden mensen thuis vanaf de bank de ‘vrolijke wereld’ van Ranja kunnen induiken. Zo zouden Ranja-fans het meisje uit de commercial via AR door het eigen huis kunnen laten glijden op haar ‘slip ‘n slide’.

De campagne, ontwikkeld door Alfred International, wordt uitgerold op tv, social media, in print en op de winkelvloer. De AR-game is te downloaden via deze QR code.

Lees ook: 

Klant: Vrumona

Eindverantwoordelijke klant: Roderick van de Brinck, Martijn Slebus.

Bureau: Alfred International

Strategie: Paul van Kuilenburg

Account: Mark de Leeuw, Romy Dekker

Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu

Agency Producer: Vittoria Robijns

Productiemaatschappij: CZAR

Regisseur: Kay Lindhout

Producer: Marius van de Weerd

D.O.P.: Martijn Melis

Editor: Martin Heijgelaar(MRTN)

Online: Ton Habraken

Grading: De Grot

Muziek: Massive Music

​Sounddesign: Freddy

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in