Ranja is terug en lanceert een nieuwe campagne met de slogan: ‘Ranja. Daar word je vrolijk vanja!’. Gekoppeld aan de commercial presenteert het limonade-merk ook een interactieve augmented reality-game waarmee de siroopmaker mensen wat vrolijkheid wil brengen voor thuis. Met de campagne, die om onbezorgd genieten draait, wil het Vrumona-merk weer kleur geven aan een categorie die volgens Ranja steeds functioneler wordt. De commercial toont een meisje dat na het drinken van Ranja Fruitmix een duik neemt op een 'slip ‘n slide.' De waterbaan voert haar mee door een kleurrijke wereld waar niets genieten in de weg staat.
Smaak als vertrekpunt
Ranja, dat dit jaar haar honderdste verjaardag viert, zou sinds 2015 een geheel nieuwe receptuur hebben. Roderick van den Brink van Ranja zegt dat Ranja het antwoord is op een voor ouders bekend dilemma. ‘Kinderen willen vooral iets lekkers drinken. Lekker betekent alleen vaak ook: tjokvol suiker. De alternatieven zitten dan weer vol met kunstmatige ingrediënten. Daarom is Ranja ontwikkeld met smaak als vertrekpunt, maar dan op een manier die helemaal aansluit bij de behoeften van vandaag. We maken Ranja met natuurlijke ingrediënten en in Ranja Fruitmix zitten bijna 30% minder calorieën dan in vergelijkbare dranken. Kinderen blij, ouders ook.’
Bekijk de kleurrijke commercial
Thuis de Ranja-wereld induiken
De bijbehorende augmented reality-applicatie is in de vorm van een game. Hiermee zouden mensen thuis vanaf de bank de ‘vrolijke wereld’ van Ranja kunnen induiken. Zo zouden Ranja-fans het meisje uit de commercial via AR door het eigen huis kunnen laten glijden op haar ‘slip ‘n slide’.
De campagne, ontwikkeld door Alfred International, wordt uitgerold op tv, social media, in print en op de winkelvloer. De AR-game is te downloaden via deze QR code.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!