Sint heeft vertraging, PostNL helpt een handje
PostNL lanceert zijn tweede campagne uit de campagnereeks 'Tot snel', die ditmaal in het teken staat van Sinterklaas. De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko, het vaste reclamebureau van het postbedrijf.
PostNL: 'Net als veel andere mensen bestelt Sinterklaas ook zijn cadeautjes online, die hij natuurlijk laat bezorgen door PostNL. Helaas heeft de stoomboot van Sint dit jaar vertraging, waardoor hij zijn bestelling niet in ontvangst kan nemen. Gelukkig is hij oud en wijs genoeg om de bezorgvoorkeuren van PostNL te gebruiken. In de app heeft hij ingesteld dat zijn pakket op een afgesproken plek rondom zijn huis wordt bezorgd...'
PostNL wil maar zeggen: tijdens de feestdagen is het extra belangrijk dat de pakketten op het juiste moment en de juiste plek worden bezorgd - en dat is voor iedereen anders. Met de 'bezorgvoorkeuren' hoopt PostNL de Nederlanders de regie over hun bezorging te bieden.
De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Het bandje dat in de vorige campagne te zien was, keert nu ook terug. PostNL lanceerde recent ook een arbeidsmarktcampagne (door bureau SteamTalmark) met Ruben van der Meer in de hoofdrol.
Credits:
Opdrachtgever: PostNL, Julia Keijzer, Annemieke Wouda-Segers, Sanna Blonk en Mirjam Paauw
Bureau: TBWA\Neboko
Media: Dentsu
Productiemaatschappij: Holy Fools
Online: The Compound
Grading/online: Crabsalad
Muziek: Massive Music
Sound: Public Audio
Branding: Studio Dumbar
TUI toont jaloersmakende beelden op treinstations
Reisaanbieder TUI start een nieuwe outdoorcampagne genaamd 'Ondertussen in...'. Op de grote treinstations in Nederland en België zijn bewegende vakantiebeelden van zonnige bestemmingen te zien en geven influencers een 'live inkijkje' van hun ietwat jaloersmakende vakantiebestemming. Het mag duidelijk zijn dat dat niet in koud en regenachtig Nederland is...
Met de campagne wil TUI mensen die het herfstweer zat zijn verleiden tot het boeken van een vakantie naar een zonnig oord. TUI: 'De combinatie van de woorden 'Ondertussen in', het bewegende beeld en het huidige weer in Nederland maken de campagne écht. Je krijgt het gevoel dat je even mag meekijken en -voelen hoe het ter plaatse is. En tegelijkertijd krijg je de feitelijke informatie van de bestemming, reisafstand en prijs.'
Zo is de treinreiziger bijvoorbeeld getuige van de frisse ochtendduik van Moïse Trustfull in Kaapverdië en die van de Vlaamse influencr Stien in Mexico. Frans Leenaars, cmo TUI: 'Stel, je rijdt op een regenachtige dinsdagochtend een treinstation binnen, maar dan zie je door een beslagen ruit een verleidelijk bewegend zonnig beeld op een bewegende abri. Je wordt dan echt even meegenomen.'
Ook geven de influencers op hun eigen social media-kanalen via 'take-overs' een inkijkje in hun vakantie. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Global Nederland en Clear Channel België.
Iedere vierkante meter telt bij Hornbach
'Iedere vierkante meter verdient het om de beste ter wereld te zijn.' Dat is de boodschap in de nieuwe, ietwat absurdistische najaarscampagne van Hornbach. Een keuken, restaurant of douche; met de campagne wil de bouwmarktketen laten zien dat het mogelijk is op één vierkante meter.
Maarten Post, hoofd marketing Hornbach: 'In Nederland wonen gemiddeld 500 mensen per vierkante kilometer, wat ons een van de dichtstbevolkte landen ter wereld maakt en waardoor ruimte kostbaar en schaars is. Met de campagne willen we inspireren met de oneindige mogelijkheden van slechts één vierkante meter, bijvoorbeeld een verticale eetkamer. En als het niet op de grond kan, gaan we toch gewoon de hoogte in?'
Hij vervolgt: 'We willen iedereen aanmoedigen om ook zelf ideeën voor schaarse ruimte vorm te geven. Het hoeft niet meteen een groots en meeslepend project te zijn; met wat creativiteit is er van alles te bedenken om iedere vierkante meter de beste ter wereld te laten zijn.'
De crossmediale campagne, ontwikkeld door Heimat TBWA, wordt in Nederland uitgerold op televisie, online, in print en op de radio. Het van origine Duitse familiebedrijf Hornbach heeft in Nederland achttien winkels.
'Aldi is meer dan alleen werkgever'
In een nieuwe online campagne presenteert Aldi zichzelf als 'werkgeversmerk'. De discountsuper wil laten zien dat het als werkgever meer mogelijkheden biedt 'dan de arbeidsmarkt doorgaans denkt'.
Als medewerker van Aldi bepaal je zelf de uitdagingen in je baan en grijp je zelf de kansen die op je pad komen, zo luidt het credo. In verschillende 'doelgroepspecifieke' video's vertellen medewerkers wat dat precies inhoudt.
Carla van Lingen, HR-directeur Aldi: 'In de video's vertellen de medewerkers over hun werk, de uitdagingen, kansen en geluksmomentjes, waar hun collega's en klanten aan bijdragen. Met de campagne gaan we op zoek naar nieuwe collega's die willen bouwen aan de toekomst van ons bedrijf.'
De campagne wordt op verschillende online kanalen uitgerold en is ontwikkeld door Born05 en Talmark. Reclamebureau Indie, dat normaliter de tv-commercials voor Aldi maakt, is niet bij de campagne betrokken. Bij Aldi Nederland, dat dit jaar vijftig jaar bestaat, werken zo'n 10.000 mensen. De supermarktketen heeft 500 winkels verspreid over Nederland.