Philips gaat een partnership aan met Movember en lanceert een bijhorende thema-campagne om gezondheidsbewustzijn onder mannen te promoten. Het merk wil zo een gesprek starten rondom een aantal belangrijke onderwerpen om direct duidelijk te maken hoe eenvoudig het is om actie te ondernemen voor de eigen gezondheid.
De campagne is ontwikkeld door Dept, geschoten door de Argentijnse director Augusto Zapiola en geproduceerd door Wenneker.
Snor aanmeten en bijwerken
Het elektronicaconcern stelt dat de mannen die het meeste gezondheidsrisico lopen vaak ook degenen zijn die er het minst snel iets aan doen: ‘zelfs wanneer de oplossing recht onder hun neus ligt’.
Volgens Philips is jezelf een snor aanmeten deze maand en deze in model brengen met de Philips One Blade al een goed begin.
Philips Movember - De wachtkamer
Snor Symbool voor de oplossing
De digitale campagne toont verschillende herkenbare situaties en behandelt onderwerpen als prostaat- en teelbalkanker, maar ook mentale gezondheid. Daarna schetst het merk eenvoudige ‘recht onder je neus’-oplossingen. De verschijning van een snor op het gezicht van de acteurs moet vervolgens symboliseren dat de oplossing is gevonden.
Philips Movember - Doe mee aan Movember
Theodoros Koulos, senior brand creation manager bij Philips, geeft aan het belangrijk te vinden dat soms ongemakkelijke, maar enorm belangrijke, mannelijke gezondheidsonderwerpen genormaliseerd worden.
‘Samenwerken met doelgedreven instellingen zoals Movember en vechten voor een betere gezondheid zit in de kern van ons merk.’
Philips Movember X Twijfels niet laten hangen
Grappige twist
João Inácio, creative director bij Dept, voegt daaraan toe dat het concern gespreksonderwerpen wilde uitlichten die vanzelfsprekend zouden moeten zijn, maar waar om een of andere reden niet genoeg over wordt gepraat bij mannen onder elkaar.
‘Vervolgens leggen we deze onderwerpen uit op een voor de hand liggende manier en met een grappige twist.’
Lees ook: Etos maakt vrouwen bewust van het belang van bloeddruk meten
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!