Philips vraagt in Movember-campagne of mannen hun zaakjes wel onder controle hebben

'De oplossing voor een gezondheidsrisico ligt vaak al recht onder de neus.'

Philips vraagt in Movember-campagne of mannen hun zaakjes wel onder controle hebben
Dept

Philips gaat een partnership aan met Movember en lanceert een bijhorende thema-campagne om gezondheidsbewustzijn onder mannen te promoten. Het merk wil zo een gesprek starten rondom een aantal belangrijke onderwerpen om direct duidelijk te maken hoe eenvoudig het is om actie te ondernemen voor de eigen gezondheid.  

De campagne is ontwikkeld door Dept, geschoten door de Argentijnse director Augusto Zapiola en geproduceerd door Wenneker. 

Snor aanmeten en bijwerken

Het elektronicaconcern stelt dat de mannen die het meeste gezondheidsrisico lopen vaak ook degenen zijn die er het minst snel iets aan doen: ‘zelfs wanneer de oplossing recht onder hun neus ligt’.

Volgens Philips is jezelf een snor aanmeten deze maand en deze in model brengen met de Philips One Blade al een goed begin. 

Philips Movember - De wachtkamer

Philips Movember - De wachtkamer

Snor Symbool voor de oplossing

De digitale campagne toont verschillende herkenbare situaties en behandelt onderwerpen als prostaat- en teelbalkanker, maar ook mentale gezondheid. Daarna schetst het merk eenvoudige ‘recht onder je neus’-oplossingen. De verschijning van een snor op het gezicht van de acteurs moet vervolgens symboliseren dat de oplossing is gevonden. 

Philips Movember - Doe mee aan Movember

Philips Movember - Doe mee aan Movember

Theodoros Koulos, senior brand creation manager bij Philips, geeft aan het belangrijk te vinden dat soms ongemakkelijke, maar enorm belangrijke, mannelijke gezondheidsonderwerpen genormaliseerd worden.

‘Samenwerken met doelgedreven instellingen zoals Movember en vechten voor een betere gezondheid zit in de kern van ons merk.’ 

Philips Movember X Twijfels niet laten hangen

Philips Movember - Twijfels niet laten hangen

Grappige twist

João Inácio, creative director bij Dept, voegt daaraan toe dat het concern gespreksonderwerpen wilde uitlichten die vanzelfsprekend zouden moeten zijn, maar waar om een of andere reden niet genoeg over wordt gepraat bij mannen onder elkaar.

‘Vervolgens leggen we deze onderwerpen uit op een voor de hand liggende manier en met een grappige twist.’

Lees ook: Etos maakt vrouwen bewust van het belang van bloeddruk meten

Credits:

Executive Creative Director: René Verbong & Adrian Rossi

Associate Creative Director: João Inácio 
Senior Art Director: Rita Kucinskaite
Copywriter: David Aragon & João Inácio

Account Director: Jessica Otero Ely

Account Manager: Bart Sweere
Strategist: Maeve van Ettekoven

Strategy Director: Rens Verweij

Producer: Nikky Haighton & Övül Kocaman

Project Manager: Hanne Martens

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie