Vivera, de producent van vleesvervangers, vroeg deze week met een campagne op Utrecht CS aandacht voor de Nationale Week Zonder Vlees van volgende week.
Voor de ingang van Hoog Catharijne stonden vijf dagen lang een foodtruck en een opblaasbare koe. Met de koe benadrukte Vivera dat de CO2-uitstoot van koeien een van de grootste oorzaken is van klimaatverandering. Op de plek waar dagelijks circa 150.000 mensen passeren, informeerde Vivera voorbijgangers over minder vlees te eten en liet ze vleesvervangende producten.
Kennismaking met vleesvervangers
Geïnteresseerden konden bij Utrecht CS informatie ontvangen over de positieve effecten van minder vlees eten. Daarnaast heeft Vivera mensen laten kennismaken met hun producten om ze de smaak te laten ervaren. Vivera wil consumenten motiveren om minder vlees te eten en aangeven dat het consumeren van vleesvervangers een positief effect heeft op de wereld en de eigen gezondheid.
Aanloop naar ‘Nationale Week Zonder Vlees’
De Nationale Week Zonder Vlees volgende week heeft als doel om Nederland bewust te maken van de positieve gevolgen van minder vlees eten en te laten zien hoe gemakkelijk dit kan zijn.
Meer dan 60 partijen, waaronder landelijke supermarktketens, producenten van plantaardige voeding, restaurantketens en cateraars doen mee aan het initiatief om meer bekendheid te geven aan vleesloos eten.
Toename verkopen vegetarische en plantaardige producten
In 2019 groeide volgens marktonderzoekbureau IRI de verkoop van vleesvervangers in Nederlandse supermarkten met 81% . Veel landelijke supermarktketens doen mee door vegetarisch en plantaardig vlees te promoten en extra aandacht te geven aan vleesvervangers.
Vivera verwacht circa 1 miljoen extra consumentenverpakkingen te verkopen in deze actieweek en de fabriek in Holten draait dag en nacht om aan de verwachte vraag te kunnen voldoen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!