Energieleverancier Eneco introduceert Eneco StukjeZon™. Volgens Eneco is dat ‘een eenvoudige manier om in te stappen in zonne-energie’. Het gaat om de zonopbrengst uit een Nederlands zonnepark, in de vorm van een jaarlijkse korting van 15 euro op de jaarnota, 5 jaar lang. Eneco: ‘Nieuwe klanten krijgen een StukjeZon gratis als ze een energiecontract afsluiten bij Eneco. En je kunt als klant van Eneco ook StukjesZon bijkopen.’
Barrières
De propositie werd bedacht op basis van dit door Eneco geformuleerde consumenteninzicht: ‘Veel Nederlanders zouden maar al te graag meedoen met zonne-energie. Toch wordt het vaak als een té grote investering of té veel gedoe gezien.’ Het is een inzicht dat meer energiebedrijven hebben. In een recent interview zei Mark van Zon, commercieel directeur van Essent en Energiedirect, dat consumenten veel barrières zien op het gebied van zonne-energie. ‘Om te beginnen de investering. Wij vertellen dat huur ook een optie is. Daarnaast zien mensen door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel aanbieders. Wij staan ze terzijde met een offertescan en een service garantplan waarmee onderhoud uit handen wordt genomen.’
Eneco zegt met StukjeZon iedereen te willen laten profiteren van de zon. ‘Hoe en waar je ook woont, makkelijk en zonder grote investering.’ Jolanda Ravenek, marketingcommunicatiemanager van Eneco: ‘Zonder gedoe of grote investering bouw je mee aan een duurzame wereld en verlaag je je energierekening. Om deze nieuwe propositie op de kaart te zetten, laten we het herkenbare gevoel zien wat wij Nederlanders krijgen als de zon schijnt; dan willen we massaal ieder zonnestraaltje meepikken.’
Gratis ijs
De campagne is sinds deze week te zien via tv, online video, online display, digitale outdoor en social media. Ook is er een activatie met een Eneco StukjeZon ijscowagen die in verschillende plaatsen in Nederland mensen een gratis ijsje aanbiedt.
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Jolanda Ravenek
Strategie en concept: Dawn
Productiemaatschappij: Mr Frank
Postproductie: Ambassadors
Regie: Ralf Demesmaeker
Geluid: Soundcircus
Social/activatie: The Social Club
Mediabureau: Mindshare, BMI
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!