Overslaan en naar de inhoud gaan

3 tips om óók offline op te vallen

Online is het aantal mogelijkheden zó groot. Je zou haast vergeten dat offline marketing ook nog bestaat. Hopeloos ouderwets? Nee hoor...
Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Miniatuurvoorbeeld
Made.com op Schiphol
© Schiphol Media
Miniatuurvoorbeeld
Made.com op Schiphol
© Schiphol Media

SEA-campagnes, adverteren op Facebook, en Story Ads op Snapchat: als marketeer hoef je je geen seconde te vervelen. Online is het aantal mogelijkheden zó groot, dat vooral goed kiezen een hersenbreker is. Je zou haast vergeten dat er ook nog zoiets bestaat als offline marketing. Hopeloos ouderwets? Nee hoor, zelfs 100% online merken kunnen profiteren van tastbaar adverteren.

Inbound marketing heeft de afgelopen jaren een vlucht genomen. Begrijpelijk, want met relatief geringe inspanning en kosten bereik je potentieel een groot publiek. Maar focus je puur op online, loop je het risico offline een doelgroep te laten liggen. En dat is zonde. Beide tactieken kunnen natuurlijk ook hand in hand gaan: een geïntegreerde strategie noemen we dat. Hier een paar tips hoe je offline indruk maakt.

Tip 1: laat in het echt zien wat je online te bieden hebt

Je producten zijn goed en je content is superrelevant. Alleen: je doelgroep kent je niet en weet je online nog niet te vinden. Zorg dat je ook offline opvalt. Online woonmerk Made.com restylde verschillende pieren en lounges op Schiphol. Zo brachten ze hun merk onder de aandacht van miljoenen (inter)nationale reizigers. Met een winactie via aanwezige tablets leggen ze per maand 1.000 leads digitaal vast.

Tip 2: geef je offline campagne een online sausje

Door een visueel aantrekkelijke setting te creëren, nodig je bezoekers en voorbijgangers uit om foto’s te delen op social. Zo word je zichtbaarheid en bereik nog veel groter. Mooi voorbeeld: Lipton Ice Tea combineert online en offline uitstekend. Met hun gave Koel Zones zijn ze aanwezig op de grote festivals, inclusief selfie-spots en een prijsvraag via Twitter. En via hun YouTube-kanaal delen ze tips waar zelfs de meest doorgezomerde festivalbezoeker van smult.

Tip 3: integreer met de fysieke omgeving

Een trend van de laatste jaren: opvallen door niet op te vallen. Klinkt gek, maar deze strategie dient een doel. Door je als native te gedragen binnen een bepaalde doelgroep of omgeving, vergroot je de kans dat je wordt geaccepteerd. Twee voorbeelden: adverteren met street art en sponsoring van een doelgroep zonder je product te pushen. Adidas knapte bijvoorbeeld een tijdje skate parks op in de VS. Zonder logo’s te gebruiken, maar wel met een blije skate community.

Ook in Nederland is the sky the limit

Offline acties hebben dus zeker nog waarde, zelfs in dit digitale tijdperk. Zie outbound campagnes vooral als een van de vele spaken in het marketingwiel. Ook op Schiphol kan er veel. Graffiti op de Kaagbaan wordt lastig, maar verder is the sky the limit. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in