Overslaan en naar de inhoud gaan

Oatly vraagt zich af: ‘Ben jij nou zo dom?’

Het haverdrinkmerk lanceert campagne tegen verregaande marketingbeperkingen voor de plantaardige zuivelindustrie.
Oatly vraagt zich af: ‘Ben jij nou zo dom?’
Oatly vraagt zich af: ‘Ben jij nou zo dom?’
Oatly vraagt zich af: ‘Ben jij nou zo dom?’
Oatly vraagt zich af: ‘Ben jij nou zo dom?’

Haverdrinkmerk Oatly lanceert zijn eerste Europese campagne en stelt daarin een eenvoudige vraag: ‘Ben jij echt zo dom als de melklobby lijkt te denken?’ De zogenoemde Are You Stupid-campagne van het Zweedse bedrijf is een reactie op Amendement 171 (AM 171), dat het Europese Parlement eerder heeft aangenomen en waar de Ministerraad binnenkort ook over beslist. Volgens Oatly pleit Amendement 171 voor verregaande beperkingen op de plantaardige zuivelindustrie. Een gevolg zou zijn dat dat verpakkingen aangepast moeten worden en dat het vergelijken van de klimaatimpact van zuivel en plantaardige zuivel verboden kan worden. De campagne moet duidelijk maken dat de consument het verschil tussen plantaardige en niet plantaardige producten zelf wel degelijk ziet en herkent.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in