De Nederlandse Spoorwegen (NS) start een nieuwe wervingscampagne om mensen te enthousiasmeren over het beroep als conducteur of machinist. De campagne, ontwikkeld door TBWA/Neboko, is volgens de NS 'dringend' nodig. Mascha van der Heijden, directeur recruitment bij NS: 'We bieden dit jaar ruim 500 opleidingsplekken tot conducteur of machinist, waarbij je al volledig salaris ontvangt. Op dit moment is bijna de helft van deze plekken gevuld. Er liggen dus nog volop kansen.'
De hoofdrol in de nieuwe campagne, bestaande uit onder meer een tv-commercial, zet NS-conducteur Linda van Dijk centraal. Zij toont een blik op haar werkdag en heeft samen met partner MassiveMusic een nummer geschreven dat ze zelf zingt. De commercial is hieronder te bekijken.
Meer NS-campagnes
Het is niet voor het eerst dat de NS haar eigen personeel inzet voor een wervingscampagne. Zo deelde het bedrijf in 2019 een serie video's waarin NS-medewerkers vertellen over hun werk en wat zij belangrijk vinden. Toenmalig topman Roger van Boxtel sprak bovendien verschillende radiocommercials in.
In april dit jaar startte de NS een ludieke wervingscampagne specifiek gericht op techtalent. De NS heeft namelijk veel IT-vacatures openstaan. De campagne gericht op machinisten en conducteurs is de nieuwste wervingspoging en heeft onderstaande creditlijst.
Credits:
Concept: TBWA\NEBOKO
Productiemaatschappij: HazazaH
Post productie: MRTN, Captcha!
Muziek: MassiveMusic
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!