Overslaan en naar de inhoud gaan

NS start campagne om machinisten en conducteurs te werven

Conducteur Linda pakt de hoofdrol in de nieuwe NS-commercial die zich focust op het aantrekken van nieuw personeel. De NS zoekt 250 mensen.
NS wervingscampagne
Een still uit de commercial
© Afbeelding: NS
NS wervingscampagne
Een still uit de commercial
© Afbeelding: NS

De Nederlandse Spoorwegen (NS) start een nieuwe wervingscampagne om mensen te enthousiasmeren over het beroep als conducteur of machinist. De campagne, ontwikkeld door TBWA/Neboko, is volgens de NS 'dringend' nodig. Mascha van der Heijden, directeur recruitment bij NS: 'We bieden dit jaar ruim 500 opleidingsplekken tot conducteur of machinist, waarbij je al volledig salaris ontvangt. Op dit moment is bijna de helft van deze plekken gevuld. Er liggen dus nog volop kansen.'

related partner content for mobile comes here

De hoofdrol in de nieuwe campagne, bestaande uit onder meer een tv-commercial, zet NS-conducteur Linda van Dijk centraal. Zij toont een blik op haar werkdag en heeft samen met partner MassiveMusic een nummer geschreven dat ze zelf zingt. De commercial is hieronder te bekijken.

Meer NS-campagnes

Het is niet voor het eerst dat de NS haar eigen personeel inzet voor een wervingscampagne. Zo deelde het bedrijf in 2019 een serie video's waarin NS-medewerkers vertellen over hun werk en wat zij belangrijk vinden. Toenmalig topman Roger van Boxtel sprak bovendien verschillende radiocommercials in.

In april dit jaar startte de NS een ludieke wervingscampagne specifiek gericht op techtalent. De NS heeft namelijk veel IT-vacatures openstaan. De campagne gericht op machinisten en conducteurs is de nieuwste wervingspoging en heeft onderstaande creditlijst. 

Credits:
Concept: TBWA\NEBOKO
Productiemaatschappij: HazazaH
Post productie: MRTN, Captcha!
Muziek: MassiveMusic

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in