Verzorgingsmerk Nivea vraagt hulp aan Oma Miep om de jongere generatie weer aan het smeren te krijgen. Onderzoek, uitgevoerd door Gfk, toont aan dat dat de jongvolwassenen minder smeren dan vroeger en dat terwijl beautygeheimen vaak van generatie op generatie worden doorgegeven. De wondercrème uit het bekende blauwe blik werd in het verleden dan ook meer gebruikt dan nu het geval is. De nieuwe campagne met de oma-influencer, 'Grootmoeders beautygeheimen’, moet daar verandering in brengen.
De campagne
Volgens Nivea, onderdeel van Beiersdorf AG, gebruikt 66% van de Nederlanders geen dagelijkse bodyproducten meer terwijl dit huidveroudering tegen zou gaan. In de nieuwe campagne waarin de oma het tij moet keren speelt ook kleindochter Youtuber Denise een hoofdrol. Samen vertegenwoordigen zij de oudere en jongere generatie en gaan ze in gesprek over beautyrituelen van vroeger en nu om Nederland dus weer meer aan het smeren te krijgen. Hiervoor deelt Oma Miep haar authentieke smeer-tips en beautygeheimen met Denise in Instagram-content en vindt er een Q&A plaats op IG-tv, waarin al hun volgers verzorgingsvragen mogen stellen.
Dialoog aangaan
Nynke van der Broek, brand manager Body Care bij Nivea: ‘Nivea Crème is het product dat standaard in de kast ligt bij de oudere generatie, maar dit geldt niet meer voor de jongere generatie. Terwijl het erg belangrijk is om je lichaam goed te blijven hydrateren. Juist daarom willen we hen de veelzijdigheid van het product meegeven. Denk onder andere aan het verzachten van handen, het verzorgen van de aangedane huid en het verwijderen van make-up resten. Oma Miep en Denise kunnen als geen ander de dialoog hierover aangaan als oma en kleindochter.'
Blauwe Blik
Oma Miep: ‘Ik smeer al sinds ik klein ben met het ‘Blauwe Blik’, mijn moeder leerde mij vroeger al alle doeleinden waarvoor je de crème kunt gebruiken. Ik vind het ontzettend leuk om samen met Denise ook de jongere generatie meer te leren over dit product.’
De uitrol van de campagne is te zien op het Instagram-kanaal van Denise.
Lees ook: De ongekend verfijnde tactiek achter de merkenstrijd om Nivea-blauw
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!