Er start een nieuwe verzekeraar die zzp'ers aan een alternatief voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) wil helpen. En niet op de manier waarop de concurrentie dat doet, nee. Zzuper claimt een 'disruptief alternatief' te zijn door de verzekerde zzp'er in geval van arbeidsongeschiktheid in één keer een 'groot nettobedrag' uit te keren.
Zzp'er kunnen zichzelf verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid. Wie dat niet doet, kan in geldproblemen raken als hij langere tijd niet kan werken door een (bedrijfs)ongeval, ziekte of andere reden. Omdat honderdduizenden zzp'ers tot dusver weigeren een maandelijkse premie te betalen voor een AOV-verzekering, werkt de Rijksoverheid aan een verplichting om een AOV te nemen.
In aanloop naar die wetgeving start Zzuper in Nederland. Het merk zegt een vergunning van de AFM te hebben en 'steun' te krijgen van de Nederlandse verzekeraar MaasLloyd en herverzekeraar MunichRe.
Indie Amsterdam is na een pitch uitgekozen als het bureau van Zzuper en startte helemaal aan het begin. Het bureau bedacht de naam en bedrijfsidentiteit en ontwikkelde daarna ook de eerste campagne van de verzekeraar. Die commercial is nu op tv te zien en draait om een eigenzinnige man die te paard lege straten trotseert terwijl veel mensen toekijken. Indie Amsterdam spreekt van een 'ode aan de zzp'er en het vrije ondernemerschap' en geeft hoog op van de 'heel eigen tone of voice die het enthousiasme en de daadkracht van Zzuper uitstraalt.'
Credits:
Agency: Indie Amsterdam
Production Company: Indie Amsterdam
Director: Folkert Verdoorn
DP: Douwe Hennink
Offline: Daniel Falkenhagen @ The Compound
Online & Grading: The Compound
Music & sound design commercial: David Coehorst
Sound design radio: Levalo
Fotografie: Woody Bos
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!