Het Scheepvaartmuseum is een andere koers gaan varen, zegt verantwoordelijk marketeer Anass Temssamani. Het museum wil een museum voor iedereen zijn en niets onderbelicht of onbesproken laten. Dus niet alleen aandacht voor de welvaart die de VOC Nederland in de Gouden Eeuw bracht, maar ook inzoomen op het schrikbewind dat de VOC in het buitenland voerde. En laten zien hoe plastic afval de oceanen vervuilt. Het museum wil zo duidelijk maken dat álles boven water komt.
Een nieuwe, crossmediale merkcampagne moet tot een 'perceptie-shift' leiden, vertelt Timon Zijderlaan als creative lead bij verantwoordelijk bureau Neew.
Crossmediale campagne
De landelijke merkcampagne start deze week en bestaat uit social, print, radio en commercials in de bioscoop en op televisie. De tvc (duur: dertig seconden) is onderaan dit artikel te bekijken. Later dit jaar krijgt de campagne ook aandacht via niet nader gespecificeerde activatie en samenwerkingen. Doel van de perceptie-shift waar Zijderlaan het over heeft, is duidelijk maken dat Het Scheepvaartmuseum 'er ook voor jou en mij is.' Hoe? Zijderlaan: 'Door middel van bijzondere verhalen, objecten en actuele onderwerpen maakt deze campagne invoelbaar hoe actueel maritieme geschiedenis eigenlijk is en hoe Het Scheepvaartmuseum midden in de samenleving staat.'
Creditlijst is zichtbaar onder de tv-commercial.
Credits:
Agency: Neew
Verantwoordelijke bij klant: Anass Temssamani, Marleen Smit
Regisseur: Jeroen Dankers
Producer: Luc Hueber
Muziek: Raven Artson
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!