Biermerk Amstel lanceert een internationale online-campagne. Nu er weer versoepelingen zijn aangekondigd rondom het horecabezoek, kan een bezoek aan het café volgens de brouwer opeens wat onwennig aanvoelen. Maar, zo stelt Amstel, oefening baart kunst. In de nieuwste online video serie ‘Practice Makes Perfect’, ontwikkeld door MediaMonks, deelt Amstel tips om zowel de entree als de volgende bestelling voor vrienden te perfectioneren. De bierbrouwer toont dat door thuis te oefenen hoe een biertje besteld moet worden, er (straks) weer volop genoten kan worden, in de kroeg of op het terras.
Wereldwijd gedeeld momentum
Laurent Meijer, global communications and sponsorships manager bij Amstel, onderdeel van het Heineken concern, vertelt: ‘Amstel is in meer dan honderd verschillende landen verkrijgbaar. Al die landen zetten Amstel vaak net iets anders in de markt. Door de huidige situatie en wereldwijde lockdown, denk ik dat we mogelijk voor het eerst in 150 jaar één gedeelde ‘occasion’ hebben: We mogen (binnenkort) weer naar de kroeg.’
‘Amstel draait om vriendschap; nu we het zo lang zonder vrienden om ons heen hebben moeten doen is de drang naar de kroeg groter dan ooit', zo legt Jordi van de Bovenkamp, creative director bij MediaMonks, uit: Met een serie humorvolle video’s hebben we geprobeerd te laten zien hoe hard men thuis heeft kunnen oefenen de afgelopen tijd; om weer helemaal klaar te zijn voor het echte werk. De productie werd snel op touw gezet, om op het juiste moment te kunnen inspringen.’
De online video's zijn te zien op de social media van Amstel, in verschillende markten wereldwijd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!