Beemster Kaas lanceert een nieuwe, grootschalige campagne waarin 'de lekkerste kaas van Nederland gevierd' moet worden.
De campagne is ontwikkeld door Philip Brink en Hugo van Woerden, het creatieve duo (ook bekend als Philip&Hugo) dat al sinds 2015 voor het kaasmerk optrekt en de pay-off 'Echte kaas komt uit de Beemster' bedacht.
Beemster Kaas is onderdeel van Cono Kaasmakers, een kleine coöperatie uit Westbeemster van zo'n 400 boeren en opgericht in 1901. De koeien van de boeren van Beemster Kaas lopen volgens het merk een stuk langer buiten dan het landelijk gemiddelde. 'In 2023 was dit 176 dagen en tien uur per dag, tegenover 120 dagen en zes uur. Vanaf nu bestel je geen broodje kaas meer, maar een broodje Beemster', is het onomwonden devies van Nicole van Gorp, marketingdirecteur van Cono Kaasmakers.
Het grote publiek
Kristine van de Velden, brand lead, vult aan: 'Wat ons stiekem een beetje dwarszat, is dat we in veel smaaktests wel als lekkerste worden beoordeeld, maar het grote publiek dat nog niet weet.' De campagne genaamd 'Echte smaak komt uit de Beemster' moet daar verandering in brengen. 'Na jarenlang het ambacht in beeld te hebben gebracht, draait de nieuwe campagne om de kaas zelf, de mensen en natuurlijk de smaak. Want dat vindt de consument uiteindelijk het belangrijkste', aldus Van de Velden.
De campagne wordt breed uitgerold: via televisie, Videoland, outdoor, radio, social media, Spotify en de winkelvloer. Brink: 'De vorige campagnes hadden een zeker 'documentaire-gevoel', de nieuwe campagne is minder verhalend en er is meer emotie en 'smaak' aan toegevoegd. Dit om het wat grootser te laten overkomen, een beetje zoals '15 miljoen mensen'. Met als boodschap: Beemster Kaas is er voor iedereen.'