New York Pizza biedt 'hete bloemkolen' voor introductie bloemkoolbodem

Eerste werk Natwerk na pitch.

Met een muziekje dat wel erg lijkt op 'Je t'aime moi non plus' en de vraag of je ook zo'n zin hebt in hete bloemkolen introduceert New York Pizza zijn eigen pizza met bloemkoolbodem. Het merk gaat als eerste pizzaketen in Nederland deze nieuwe pizza thuisbezorgen.

Voor de campagne ging New York Pizza na een pitch de samenwerking met Natwerk aan.

In aanloop naar de campagne werden bloemkoolstickers over billboards en abri’s met bh’s en bikini’s geplakt. Zo werd de link tussen borsten en bloemkolen gelegd, zoals André van Duin dat 30 jaar geleden ook deed. Wie op zoek is naar een diepere betekenis achter de actie kan daar meteen mee stoppen: het jaagt de campagne gewoon aan.

Naast de plakactie en de tv-commercials zet New York Pizza in op out of home en social met een doorvertaling van de commercial en stickers op Instagram. In de Bijbelbelt werden de abri’s van de campagne geweigerd. 

'We kunnen uitweiden over de voordelen van deze nieuwe bodem, maar daar zit niemand op te wachten. Daarom leggen we de nadruk niet op dat er 37 procent bloemkool in zit. Of dat de bodem minder calorieën bevat. We zijn New York Pizza, dus het moet fun zijn, het moet opvallen', zegt marketingdirector Joost Geurtsen.  

Credits:
Creatie/concept: Natwerk
Productie film/fotografie: Natwerk
Sound: ParkStudio
Post Productie: The Compound

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Robin Boon
Onbegrijpelijk dat een merk als New York Pizza zich in 2019 op een dergelijke manier wil profileren. Dan maar Domino’s!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Anne
Hoe kan zulke reclame op tv komen. Bah.. Opvallend? Zeker. Zal nooit van mijn leven pizza halen van New York Pizza. Seksistisch en vulgair. De wereld is echt naar de klote.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
e
1
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Layana Mokoginta
Echt werk waar je als reclamebureau en marketingdirecteur trots op kan zijn. Hoogstandje van creatief talent. Spreekt enorm aan. Fantastisch uitgevoerd. Echt heel erg fun. Chapeau. En steek m nu maar daar waar de zon nooit schijnt.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
e
1
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
piet
20 jaar geleden hadden ze de 'lekkere dozen' campagne. Daar is toen al veel ophef over gekomen, blijkbaar willen ze dat nog eens en denken ze daar geld mee te verdienen. Dat zal vast wel lukken, maar het neemt niet weg dat de eigenaren en marketing mensen ontzettend sneue mensen zijn, die elke antenne missen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
e
1
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
e
1
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Sander
Het moet opvallen. En dat zal tegenvallen, want de ene na de andere zender bant deze film.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
e
1
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
e
1
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Froufrou
Walgelijke sexistische reclame
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Bars
ik snap m volgens mij. Bloemkool = tiete?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Theo Nieveen
Een -echte mannen- pizza. Wat een treurnis.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Maarten
Erg goed bedacht hoor Natwerk! Chapeau! Daar maken jullie de wereld weer echt een stukje mooier mee! Precies zoals jullie willen met deze campagne: Opvallen door in deze tijd een seksistische/vrouwonvriendelijke grap te maken. Mooi verkocht aan New York Pizza!

Kunnen we nu ook een leuke 'ludieke' campagne verwachten met zwarte piet, of durven jullie dat dan toch niet aan? Wat een wansmaak.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Hans
Even los van het matige seksistische grapje. Als je dan toch wil "aanhaken" op Van Duin, citeer 'm dan op z'n minst goed... _Hete_ bloemkolen is niks, Jos. Maar goed, dat zal de Amsterdammers wel weer aan hun randstedelijke reclame-reetje roesten. Carnavaleske groetjes uit de provincie! Houdoe!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Marcus
André van Duijn maakt in zijn lied gebruik van de dubbelzinnige suggestie. De enige suggestie die deze reclame van Natwerk wekt is de suggestie dat ze echt de bodem van hun creativiteit bereikt hebben. Dit wanstaltige concept is op teveel aspecten fout en dom om het allemaal op te noemen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Anita
Wat een complete misser.
Een bureau met lullo's dat ten koste van het vrouwbeeld in de openbare media over zo iets moois als borsten, zijn slechte smaak toont. Dat zijn zeer geliefde lichaamsdelen, zacht mooi en in vele vormen en maten.
En ja ik zag hieronder al een alternatief voor pizzaverkopers.
Ik haal die bloemkoolpizza liever bij de supermarkt..dan bij eh. deze mannen?/kinderen?
Zouden ze doorhebben dat bloemkoolpizza als doelgroep richting vrouwen gepositioneerd had moeten worden.?
Geen diversiteit in het team? Niet bij de Adformatie om de campagne te beoordelen?
Succes mannen op naar de volgenden #TrumpCard
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Piet vd Berg
Ik snap niet dat iedereen hier zo fel op reageert. Ik vind het eigenlijk wel grappig. En als je ze echt wil boycotten kun je het best kortingscodes gebruiken bij je bestellingen, dan lopen ze wat omzet mis :p

Kortingscodes kun je eventueel vinden op https://www.spydeals.nl
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Mars
I cannot believe this, totally disrespectful, we will not be buying at this place ever again
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Martijn Oostra
Zeker weer een in Amsterdam neergestreken Brabantse creatief aan het werk geweest. In ‘hun’ werk herken ik wel vaker door carnaval geïnspireerde grapjes: https://youtu.be/ChU4gAS3NcE via YouTube) #andrevanduin #bloemkolen
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Noor
Billboards all over the place, met deze walgelijke poster en via de tv rechtstreeks in je woonkamer geprojecteerd!
Ongelooflijk dat dit toegestaan wordt.... misschien in Trump land heel normaal... ? Maar hier hechten wij nog wel aan normen en waarden en aan vrouwenrechten. Dat zij in Amerika daar heel anders overdenken en aan deze vorm van reclame uiting goedkeuring geven is totaal onbegrijpelijk. Deze reclame vormgeving is zeker bedacht door een stel puberende hormoon over producerende reclame jongetjes, die duidelijk zelf iets te kort komen. Met als doel dat mensen er maar over praten? Negatief of positief? Te kinderlijk voor woorden. Gelukkig genoeg andere pizza bedrijven om uit te kiezen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Karina
Triest deze reclame...echt zielig.
Of komt er nu ook n man met ontbloot bovenlijf die n courgette voor zn kruis houdt ?
New York Pizza is exit voor mij.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Linda
Wat een achterlijke reclame met die het bloemkolen en de seksueel getinte toon. En dan overdag op de tv. Leuk om met kinderen naar te kijken.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Peter
Gewoon een grappige reclame, maar past helaas niet meer in het huidige Nederland waar preutsheid en bekrompenheid hoogtij vieren. Bijzonder jammer.

Had er een naakte vent neergezet en een pizza met bananenbodem (net zo grappig) en je had geen enkele Dolle Mina gehoord gehoord.

De reacties onder dit artikel geven precies aan wat er mis is in dit land.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Niels
Mensen nemen dit veel te serious. Ze willen gewoon opvallen met een foute grap. Goed gelukte campagne zou ik zeggen. Heel Nederland weet hier nu van. Misschien ook een goed idee voor Unox rookworst!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie