Nederland sluit de Cannes Lions 2019 af met tien Leeuwen. Vanavond werd nog een bronzen Leeuw gewonnen bij de Glass Lions for Change. Die ging naar
Just do it – Caster Semenya – Nike South Africa – Wieden + Kennedy Amsterdam.
In Film wist Nederland geen Leeuw te winnen. De campagne van The New York Times door Final Cut en Droga5 New York winnaar van de Grand Prix. De campagne won ook in Film Craft al eerder een Grand Prix.
De Titanium Grand Prix ging naar The Whopper Detour – Burger King – FCB New York. Meer over de twee Grand Prix winaars hier.
Alle Nederlandse Leeuwen
Dit zijn alle Nederlandse Leeuwen van dit jaar:
Goud: Never ask van Nike, de campagne die Wieden+Kennedy ontwikkelde samen met Wizz Quad Group Paris (Digital Craft)
Zes keer zilver: Snelweg Sprookjes van Volkswagen, ontwikkeld door ACHTUNG!mcgarrybowen en Kraftwerk (Isobar). zes keer zilver (Digital Craft, Entertainment, Brand Experience & Activation (2x), Mobile en Radio & Audio).
Brons: Car-2-Bike van Veloretti brons
Brons: Blink- Jimmy Nelson Foundation - J.Walter Thompson Amsterdam samen met JWT India (Industry Craft)
Brons: Just do it / Caster Semenya – Nike South Africa – Wieden + Kennedy Amsterdam. (Glass)