Nationale-Nederlanden lanceert een nieuwe campagne: ‘Hoe gaat het’. Met de campagne plus het gelijknamig platform, ontwikkeld door Total Design, wil de verzekeraar meer aandacht vragen voor de mentale gezondheid onder werknemers. Volgens NN zouden meer gesprekken met managers op de werkvloer uiteindelijk resulteren in minder ziekteverzuim enerzijds en een kleinere kans op burn out-klachten anderzijds.
De campagne
De vraag ‘Hoe gaat het?’ is volgens NN de betekenis verloren. ‘Mensen zien het als een beleefdheidsvraag, als een begroeting.' De campagne moet de vraag ‘Hoe gaat het?’ opnieuw lading geven. Nationale-Nederlanden stelt dat de campagnevideo de impact van de vraag blootlegt wanneer deze echt gesteld wordt.
De campagnevideo
Leren gesprek aan durven gaan
NN wijst op de mentale druk die steeds meer zou toenemen als reden om eens vaker met elkaar in gesprek te gaan op de werkvloer. De verzekeraar stelt daarbij dat mensen hun manager vaak in de top drie zetten als het personen betreft die als eerste geraadpleegd worden bij een eventuele disbalans tussen werk en privé, of wanneer mensen niet lekker in hun vel zitten op het werk. Toch zouden zowel werkgever als werknemer te vaak nog het gesprek niet aan durven te gaan.
Eerste hulp bij een goed gesprek
Als onderdeel van de campagne kondigt NN een samenwerking aan met Elke Wiss, praktisch filosoof en schrijver van het boek ‘Socrates op sneakers’. Zij krijgt de opdracht teams te ondersteunen bij het voeren van een goed gesprek.
De campagne wordt online uitgerold en ondersteund met digitale buitenreclame.
Lees ook: Hema kiest na pitch voor Total Design
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!