Energiebedrijf Essent lanceert vandaag de nieuwe campagne ‘Energie van vandaag’. Het thema komt voort uit de nieuwe positionering van de energieleverancier, die de afgelopen maanden is ontwikkeld in samenwerking met het Amsterdamse bureau Accenture Interactive.
De campagne staat volgens de energieleverancier 'voor alles wat je kan verwachten van een energiebedrijf vandaag de dag': 'Groen en duurzaam natuurlijk, maar ook services en proposities die passen bij de wensen van vandaag. Zoals korting voor vaste klanten (in plaats van alleen de gebruikelijke korting voor nieuwe klanten) en advies én praktische hulp bij het isoleren van je huis.'
Conflict
Bas van Vlierden, Director Marketing & Brand van Essent, stelt dat het de missie is van het bedrijf om (aanstaande) klanten te helpen de volgende stap te zetten als het gaat om verduurzaming. Volgens van Vlierden - die sinds maart bij Essent aan boord is en daarvoor bij onder meer Telfort en KPN werkte - speelt Essent daarmee in op een conflict in de markt. 'Verduurzaming wordt groots en meeslepend gecommuniceerd, met cijfers over de klimaatverandering of protestacties van boeren op het Malieveld. Maar ik denk dat dat voor veel klanten te complex en te ver weg is. Want als je aan mensen vraagt wat hen bezig houdt, is dat veel kleiner en persoonlijker', stelt hij.
Freek
'Zij willen vooral weten wat ze zelf kunnen doen, of ze zonnepanelen moeten laten installeren en wat dat dan kost. Dat is een heel andere belevingswereld en daar proberen we met dit thema op in te spelen. Met de nieuwe campagne laten we zien dat we stad voor stad, straat voor straat, bedrijf voor bedrijf, huis voor huis en meter voor meter onze klanten helpen met de volgende stap.'
De hoofdrol is weggelegd voor de symphatieke monteur Freek, die met zijn bus door het hele land bij iedereen over de vloer komt. 'Freek is een echte doener en staat daarmee model voor de mentaliteit van Essent', zegt Peter van Rij, Creative Director van Accenture Interactive.
Van Vlierden hoopt met Freek het succes van de iconische reclame van Telforts' miljonair Hans te evenaren. 'Het zou fijn zijn als dat wordt doorgezet. Ik heb daar een heel goed gevoel bij, want ik denk dat we met de sympathieke monteur verduurzaming een stuk laagdrempeliger maken.'
'Mouwen-opstroper'
De campagne, geregisseerd door Jan Albert de Weerd - bekend is van de Luizenmoeder, is onderdeel van een grotere beweging die het merk Essent maakt om als dienstverlener 'iedereen te kunnen helpen met de energietransitie.' Ontpopt Essent zich als een soort groene weldoener? Van Vlierden: 'We stellen onszelf voor als de sympathieke en nuchtere 'mouwen-opstroper' die begrijpt wat er vandaag de dag speelt bij consumenten; wat hun behoeftes en twijfels zijn. En die de twijfels en behoeftes stap voor stap meeneemt in de verduurzaming van hun huis.'
Credits
Adverteerder: Essent
Verantwoordelijk bij klant: Sonja den Bakker, Annelien Munsters , Laura Klaver, Simone de Visser, Rik Hendriks, Pieter van Engelen
Bureau: Accenture Interactive
Account: Lidewij Baneke, Tamara Schelvis, Boudewijn Klaver
Strategie: Gijs de Bruijn
Creatie: Peter van Rij, Martijn van Marle
RTV: Vanessa Janssen, Monique van Smaalen
Productiemaatschappij: Holy Fools
Productie online content: RubenPaulRuben
Regisseur: Jan Albert de Weerd
Production designer: Florian Legters
Producer: Wikke van der Burg
D.O.P.: Tim Kerbosch | Maarten Langelo
Offline montage: Martin Heijgelaar, Jorien Voogt, Pim van der Pas
On Line: Captcha
Lees ook: Essent en energiedirect.nl naar Accenture Interactive