Premium

Meride verzorgt uitvaart voor 'herkenbare types’ in nieuwe campagne

De organisatie kijkt verder dan ‘de gewone uitvaart’. De campagne komt van de hand van Joe Public en Popcorn Stories.

Tante Tiny en haar kudde schapen

Meride Uitvaartverzorging is de meest persoonlijke dienstverlener in de uitvaartbranche en biedt het mooist denkbare afscheid. Met die onomwonden boodschap profileert Meride zich in een nieuwe social en onlinevideo- en radiocampagne, ontwikkeld door Popcorn Stories en Joe Public. Het is de eerste grootschalige campagne van Merida, dat volgend jaar tien jaar bestaat. 

In de campagne draait het om verschillende -fictieve- karakters die ieder een uitvaart hebben gekregen die op hun lijf geschreven is. In de onlinevideo kijken we naar natuurmens Tiny, die elk spinnetje wil aaien en liever bomen dan mensen knuffelt en via Meride een natuurbegrafenis inclusief zelfgeplant boompje krijgt. In de radiocommercials (Radio1, Radio10 en regionale omroepen) zijn meer verhalen te horen, zoals van Maria Pinâs, die met haar kookkunsten niet alleen haar familie, maar een heel weeshuis in haar armen sluit.

De radiocommercials zijn ontwikkeld door Joe Public. Het concept van de online video is bedacht door Joe Public en ontwikkeld door Popcorn Stories.

Met de campagne wil Meride laten zien dat het bijzondere uitvaarten kan regelen voor 'herkenbare types'. Marketing manager Carlijn Offergelt: 'We hopen dat men verder gaat kijken dan de gewone uitvaart, er is namelijk zoveel meer mogelijk. Een uitvaart draait bij ons om vrijheid in keuze.’ Offergelt, die jarenlang werkte als marketing manager bij diverse uitgeverijen (Sanoma, G+J) en van 2017-2021 haar eigen bureau Brand Your Party bestierde, is sinds dit voorjaar werkzaam bij Meride.

Kudde schapen

Michan Tolman van Popcorn Stories zegt dat bij het draaien van de online video het verhaal van ‘tante Tiny’ echt tot leven kwam. 'Toen we met mazzel een kudde schapen tegenkwamen, midden op de hei op de Veluwe, wist ik dat we iets bijzonders in handen hadden.'

Breder publiek

Waar Meride voor de gemiddelde Nederlander minder herkenbaar is dan uitvaartorganisaties als Dela en Monuta, wordt het nu tijd om een breder publiek aan te spreken, zegt Tolman. Moet het Meridemerk dan niet eigenlijk op televisie zichtbaar zijn? Tolman: 'Dat zou zomaar een volgende stap kunnen zijn. In deze campagne zit al flink veel mediabudget, maar zowel de bureaus als Meride zelf zijn tevreden over het resultaat.’

De radiocommercials zijn hier te beluisteren. Bekijk de onlinevideo hieronder:

Credits:
Creatie radiocommercials: Joe Public
Productie video: Popcorn Stories
Mediastrategie en inkoop: Zuiver Media
Opdrachtgever: Meride Uitvaartverzorging
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie