Met de start van het nieuwe voetbalseizoen wil Mercedes-Benz zich in zijn merkuitingen meer presenteren als innovatief bedrijf. Dat is zelfs onderdeel van de strategie. De merkuitingen op de digitale billboards bij Ajax moeten de nadruk leggen op de innovaties bij Mercedes-Benz en Mercedes-EQ in het bijzonder.
Tijdens de wedstrijden zijn op de digitale billboards beelden te zien van de EQE en EQS van Mercedes-EQ. Bovendien worden afbeeldingen getoond van het hyperscreen, het innovatieve dashboard dat in deze elektrische modellen van Mercedes-Benz verkrijgbaar is. Hiermee wordt tevens de tagline ‘Innovations by’ benadrukt.
Transitie
Mercedes-Benz legt volgens Peter Zijlstra, marketing manager van Mercedes-Benz Nederland, in zijn strategie de nadruk op de transitie naar elektrisch rijden. ‘Luxe en duurzaamheid horen bij elkaar en komen bij Mercedes-Benz tot uiting in technologische vooruitgang en innovaties. Dat willen wij in onze merkuitingen bij Ajax dit seizoen duidelijk laten zien.’
De merkuitingen zijn een afgeleide van Mercedes-Benz’ eerste merkcampagne rond innovatie. Deze campagne werd in juni in Nederland op televisie gelanceerd. De campagne met als thema ‘Magical Garage’ (zie uitgebreide brand film hieronder), beschrijft een magische plek waar toonaangevende innovaties voor de toekomst van mobiliteit ontstaan.
Over de elektrische ambities van Mercedes-Benz
Mercedes-Benz heeft zich ten doel gesteld om tegen 2030 een volledig elektrisch modellengamma te realiseren, als de marktomstandigheden dit toelaten. Mercedes-Benz: ‘Het portfolio omvat binnenkort negen volledig elektrische modellen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!