Zorgverzekeraar Menzis lanceert een nieuwe campagne met mensen die elk op hun eigen manier bezig zijn met hun leefkracht. Roorda Reclamebureau ontwikkelde de campagne die op 17 oktober live gaat op TV, radio en in online media.
Al sinds 2014 is leefkracht een centraal onderdeel in de communicatie van Menzis. De nieuwe campagne is een vervolg op de eerdere campagne (2020) waarin de beweging naar een leefkrachtiger Nederland het uitgangspunt was. Met de nieuwe boodschap 'Leefkracht je hebt het in je', brengt de zorgverzekeraar het dit keer dichter bij mensen.
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: 'Om leefkracht echt tot leven te laten komen in de campagne maken we geen gebruik van acteurs maar zien we mensen in hun dagelijkse leven. Van een 80-jarige supper, tot een jong meisje dat herstelt van een darmafsluiting en een blinde man die door begeleid hard te lopen 20 kilo afviel.'
Zelf bedacht
In de campagne roept de zorgverzekeraar op om online de leefkrachtwijzer in te vullen voor tips en advies. Samen met de introductie van deze nieuwe campagneboodschap komt Menzis ook met een nieuwe merkbelofte: Zorg voor leefkracht.
Carolien Bos, marketingmanager Menzis: De positieve kracht van gezond leven. Dat is leefkracht. Wat mij er zo in aanspreekt is dat we het allemaal bewust of onbewust nastreven, een gezond leven. Daarom ook leefkracht, je hebt het in je. We hebben het woord leefkracht jaren geleden zelf bedacht. Het heeft een stevig fundament. En iedereen die we het vragen en die we spreken geeft een er invulling aan die precies is wat wij ermee bedoelen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!