Om Nederlanders te motiveren zelf hun dak of vloer te isoleren, start Milieu Centraal vandaag de landelijke campagne ‘Steek ook wat energie in je huis’. Roorda Reclamebureau ontwikkelde de campagne met Martien en Maxime Meiland in de hoofdrol.
Uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Milieu Centraal blijkt dat bijna een kwart van de Nederlanders de afgelopen jaren zelf zijn huis heeft geïsoleerd. Van de Nederlanders die dat niet hebben gedaan, is ruim een derde bereid dat alsnog te doen. Mede dankzij de stijgende energieprijzen is de bereidheid tot ‘doe-het-zelf isoleren’ groot.
Redenen om niet zelf aan de slag te gaan zijn volgens de ondervraagden met name dat het te veel tijd kost, te ingewikkeld, duur of gevaarlijk is. Ze zijn bang om fouten te maken en twijfelen of ze het wel kunnen. De campagne moet hen over de streep trekken.
Joeri Jansen (creatief directeur Roorda): 'Heel Nederland geniet al jaren van de vier linkerhanden van Martien en Maxime. Ondertussen knappen ze, ondanks hun beperkte kennis en gebrek aan professionele ervaring, huizen en zelfs kastelen op. Met deze campagne geven we de huiseigenaren die twijfelen of ze de capaciteit hebben om zelf te isoleren een klein duwtje in de rug. Want als de Meilandjes het kunnen… De campagne verwijst naar verbeterjehuis.nl, waar je heldere instructievideo’s vindt om zelfstandig je dak en vloer te isoleren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!