In een tijd waarin iedereen druk is met werk, school, hobby's, sociale media en meer, noemt McDonald's tijd samen met je gezin doorbrengen waardevoller dan ooit. Een nieuwe campagne moet ouders er weer even aan herinneren hoe snel kinderen opgroeien en hoe leuk het daarom kan zijn om even samen te eten bij - waar anders - McDonald's. In de campagne gaat speciale aandacht uit naar de functie 'Family Mode' in de McDonald's-app.
Nieuwe herinneringen maken
Die Family Mode-functie wordt door McDonald's en meewerkend bureau TBWA\Neboko omschreven als een platform dat onder meer luisterboekjes, spelletjes en kortingen op gezinsuitjes biedt. McDonald's introduceert ook een Chief Family Officer (CFO) die gezinnen tijdens een familiedag onder meer voorziet van spelkaartjes.
Om ouders bewust te maken van het mooie van een familiemoment, start de restaurantketen een campagne op tv, outdoor, sociale media, online video en radio. McDonald's besteedt ook in zijn restaurants en eigen app aandacht aan de campagne. In de commercial zien we een vader met zijn dochtertje in de speeltuin. De vader realiseert zich via een fototerugblik op zijn smartphone hoe snel zijn dochter groot wordt, en krijgt daarna flitsen van een puberende dochter te zien die op een motor meerijdt, feest en een tattoo laat zetten. Hij haast zich vervolgens met zijn dochter naar een McDonald's om nieuwe herinneringen te maken.
Hieronder de korte en lange versie van de commercial.
Credits
Klant: McDonald’s
Bureau: TBWA\NEBOKO & TBWA\X
Productie: Pink Rabbit, TBWA\X, This Page Amsterdam
Muziek: Tom Tukker
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!