Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald's herinnert ouders er nog maar eens aan: kinderen worden heel snel groot

De nieuwste campagne draait om vaker samen tijd doorbrengen, met speciale aandacht voor een familiefunctie de McDonald's-app.
McDonalds Family Time
© Afbeelding: aangeleverd
McDonalds Family Time
© Afbeelding: aangeleverd

In een tijd waarin iedereen druk is met werk, school, hobby's, sociale media en meer, noemt McDonald's tijd samen met je gezin doorbrengen waardevoller dan ooit. Een nieuwe campagne moet ouders er weer even aan herinneren hoe snel kinderen opgroeien en hoe leuk het daarom kan zijn om even samen te eten bij - waar anders - McDonald's. In de campagne gaat speciale aandacht uit naar de functie 'Family Mode' in de McDonald's-app.

related partner content for mobile comes here

Nieuwe herinneringen maken

Die Family Mode-functie wordt door McDonald's en meewerkend bureau TBWA\Neboko omschreven als een platform dat onder meer luisterboekjes, spelletjes en kortingen op gezinsuitjes biedt. McDonald's introduceert ook een Chief Family Officer (CFO) die gezinnen tijdens een familiedag onder meer voorziet van spelkaartjes. 

Om ouders bewust te maken van het mooie van een familiemoment, start de restaurantketen een campagne op tv, outdoor, sociale media, online video en radio. McDonald's besteedt ook in zijn restaurants en eigen app aandacht aan de campagne. In de commercial zien we een vader met zijn dochtertje in de speeltuin. De vader realiseert zich via een fototerugblik op zijn smartphone hoe snel zijn dochter groot wordt, en krijgt daarna flitsen van een puberende dochter te zien die op een motor meerijdt, feest en een tattoo laat zetten. Hij haast zich vervolgens met zijn dochter naar een McDonald's om nieuwe herinneringen te maken.

Hieronder de korte en lange versie van de commercial.

Credits
Klant: McDonald’s
Bureau: TBWA\NEBOKO & TBWA\X
Productie: Pink Rabbit, TBWA\X, This Page Amsterdam
Muziek: Tom Tukker

De korte en langere versie van de reclame

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in