Met een persbericht (‘Mediabureaus opgelet’) is Marcel van Roosmalen vandaag gepresenteerd als ‘nieuwe speler’ in het ‘advertentielandschap’. De schrijver, columnist en somberende meester van de ironie prijst producten en merken aan op zijn site marcelvanroosmalen.nl.
Hij zou de eerste schrijver zijn die advertentieruimte aanbiedt via zijn eigen website.
Heldere propositie
Adverteerders kunnen op de website van de schrijver en columnist (onder andere NRC, Media Inside, De Nieuws BV) bannerruimte kopen waarin Van Roosmalen het product, bedrijf of merk aanprijst. Hoe prominent hij dat doet hangt af van hoeveel je er voor over hebt
Voor 200 euro is Van Roosmalen bereid het officiële Goedgekeurd-Door-Marcel Keurmerk aan de advertentie te plakken.
Je bent 350 euro kwijt als je er ook een fotootje van de Wormernaar bij wilt.
Het duurste pakket, ‘Large’, kost 500 euro, maar dan plaatst Van Roosmalen naast de foto ook nog een quote bij je logo of product.
Het gaat Van Roosmalen overigens niet alleen om geld, maar ook om de verering. Er wordt eerst geverifieerd of de adverteerder wel een Marcel-adept is.
Het mediakanaal is ontwikkeld door het creatieve bureau Higuita, dat in 2020 is gestart door o.a. Tom Hoogenboom en Niek Eijsbouts.
In zijn onderbroekje
Hoogenboom: ‘Jarenlang intensief marktonderzoek toont een groeiende trend dat steeds meer mensen een stukje Marcel willen of zich aan zijn persoonlijkheid willen verbinden. En wie zijn wij om niet in deze behoefte te voorzien in het alsmaar uitdijende medialandschap?’
Van Roosmalen: ‘Eindelijk kan ik nu ook op commercieel vlak toegevoegde waarde bieden. Dit levert voor elk zichzelf respecterend merk gegarandeerd een paar extra views op.’
Bij het pr-offensief voor de nieuwe propositie zijn ook nieuwe onderbroeken van Marcel van Roosmalen in omloop gebracht, elk met een qr-code die zorgt dat er op de site een column wordt afgespeeld. De onderbroeken zijn te koop via de website en Pockies.nl .
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!