Pernod Ricard, eigenaar van het merk Malibu lanceert in samenwerking met social first marketingbureau GoSpooky de eerste Snapchat AR game voor Malibu’s nieuwe zomersmaak: Malibu Lime. Met deze gamified AR lenses, onderdeel van zomercampagne ‘A Bit of Sunshine’, wil Malibu inspelen op de sterk groeiende rol van augmented reality in het leven van digital natives.
De campagne ging live een dag nadat Snapchat zelf nieuwe aankomende updates en features bekendmaakte tijdens haar Partner Summit 2020. Een uitbreiding van de mogelijkheden van de AR lens is hier onderdeel van zo meldde Snap, het moederbedrijf van Snapchat. Daarnaast maakte het bedrijf bekend dat er dagelijks 170 miljoen gebruikers zijn van AR-features en dat er ongeveer een miljoen Lensen ontwikkeld is.
'AR speelt een steeds grotere rol'
GoSpooky vertelt dat de game, Malibu Tropical Parkour, gebruik maakt van Snapchat’s al bestaande innovatieve AR Marker Tech: een toepassing waarmee reclameborden, productverpakkingen en zelfs gebouwen op een interactieve manier digitaal tot leven kunnen worden gebracht door middel van augmented reality. Het bureau legt uit dat de Snapcode op Malibu’s out of home uitingen gescand kunnen door de camera op de abri’s en posters te richten, het spel verschijnt vervolgens op het scherm.
Het Amsterdamse GoSpooky is verantwoordelijk voor de concepten, creatie en ontwikkeling van de AR lenses. Naique Tanate, strategy director, GoSpooky laat weten dat het bedrijf weet dat de doelgroep van Malibu meer gebruik maakt van AR: ‘AR speelt een steeds grotere rol in het leven van jonge mensen. Het begon voornamelijk met face filters, maar we zien nu dat AR zich steeds verder ontwikkelt als extra lens waarmee jongeren naar de wereld kijken: het maakt een canvas van alle oppervlakken om ons heen. Met de lancering van Malibu Tropical Parkour op Snapchat zetten we samen met Malibu een volgende stap in de ontwikkeling van branded augmented reality.’
Lees ook: Snapchat ‘verlegt zijn grenzen’ met update en bijzondere realtime AR-features
Ongeziwe Lupuwana, brand manager bij Pernod Ricard geeft aan dat zij vaker lijken te kiezen voor dit soort innovatieve vormen van adverteren: ‘Malibu is altijd op zoek naar innovatieve manieren om relevant te blijven. Augmented reality biedt nieuwe mogelijkheden, het is voor ons de perfecte manier om deze campagne tot leven te brengen.’
Campagne met Snapcode
Naast de out of home campagne worden de AR lenses komende maand ook op Instagram en Snapchat gepromoot door middel van advertenties en influencers.
Op de vraag of AR en gamification een blijvende trend worden in de reclamewereld geeft het social first bureau aan het ervaren moet worden en dat er nog veel meer mogelijkheden zijn zoals Snapchat vorige week verkondigde op de Summit. De Snapcode de Malibu Tropical Parkour hieronder is te scannen om de game te spelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!