John Lewis heeft zijn jaarlijkse kerstcommercial gepresenteerd, waarmee volgens traditie het kerstcampagneseizoen bij de Britten is geopend.
Het warenhuis heeft dit jaar voor een stijlbreuk gekozen. Waar normaal gesproken starpower, schattige harige dieren en suikerzoete storytelling de hoofdmoot vormen, is er dit jaar gekozen voor eenvoud, hoewel niet minder ontroerend. De reacties in de Britse pers zijn laaiend enthousiast.
Vanaf de openingsscène volgen we een man van middelbare leeftijd die vallend en opstaand het skateboarden onder de knie probeert te krijgen. Tot de laatste scène van de commercial is de vraag waarom hij zich zo pijnigt.
Tot er op de deur wordt geklopt en zijn pleegdochter wordt gebracht, met skateboard in haar hand.
De commercial, met de naam 'The Beginner', volgt op de lancering van het programma 'Building Happier Futures' van het John Lewis Partnership. Het wil daarmee kinderen in de pleegzorg helpen naar een betere toekomst. Er zijn naar schatting zo’n 100 duizend Britse kinderen die kerst dit jaar in de pleegzorg doorbrengen.
De commercial bevat geen productplacement, behalve twee korte glimpen van het Lewis Bear-speelgoed van de retailer. Klanten kunnen de beer kopen, een Lewis Bear-pyjama en een skateboard. Een kwart van de winst gaat naar de twee aangesloten goede doelen Action for Children en Who Cares? Schotland.
De commercial is gemaakt door bureau Adam&eveDDB. De muziek is van de Amerikaanse artiest Mike Geier, met zijn cover van All the Small Things van Blink 182.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!