KPN heeft zijn EK-campagne, als telecomprovider en KNVB-partner, gelanceerd. In de TV-commercial zien we dat de inmiddels bekende KPN-kat Louis niet alleen meelift met de Oranjebus op weg naar Duitsland, maar ook de Oranjekoorts aansteekt onderweg naar het EK. Spelers Virgil van Dijk, Daley Blind en Xavi Simons omarmen de kat als mascotte.
Luuk Simonse, Senior Creative bij Dentsu Creative: 'De eigenwijze kat is al jaren het gezicht van KPN, maar als oranje kat is er natuurlijk niks mooier dan de krachten te bundelen met het grote Oranje als nieuwe mascotte.'
Naast de TV-campagne is de KPN-Oranje mascotte terug te zien in online advertising en op ware grootte in alle KPN- winkels. Op social heeft KPN TikTok-sensaties Jesper en Herre ingezet. Zij reizen per step vanuit Groningen naar Hamburg, om de aftrap van de eerste wedstrijd van dichtbij mee te maken. Op hun socials zijn zij te volgen. Daan en Tobias doen er tijdens het EK vanaf hun vakantieadres alles aan om zo dicht mogelijk bij Oranje te blijven. Zij zijn tijdens de speeldagen op TikTok te volgen.
KPN zet ook een aantal acties voor klanten in rondom het EK-voetbal, zoals EK Pakkers (tijdelijk extra scherpe deals) en winacties. Vanaf 1 juni zijn gepersonaliseerde EK hoesjes voor smartphones beschikbaar en ook nodigt KPN zijn klanten uit om alvast in de stemming te komen tijdens de uitzwaaiwedstrijden in De Kuip.
Van de Oranjecampings in Duitsland worden fanparades naar de UEFA fanzones begeleid, waar de wedstrijden op groot scherm live worden uitgezonden.
Bekijk hier de commercial:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!